Auto panne, hoge kost herstelling, auto nog steeds in panne

rico123
Berichten: 176

Re: Auto panne, hoge kost herstelling, auto nog steeds in panne

#16 , 07 feb 2021 17:02

Maar het is wel zo dat de starter moet werken alvorens verdere diagnose te kunnen stellen.
Diagnose boordcomputer defect ?
Moet toch echt wel lukken met contact aan.
Is overigens wat auto zelf ook doet als je contact aan zet ...


Consument dient niet om onkunde van een handelaar te financieren.
Ik bedoelde om de wagen te starten heb je effectief een starter nodig.
Diagnose met een diagnosetoestel geeft nooit aan " stuurdoos defect ".
Wat wel kan is dat je in een bepaalde stuurdoos niet in geraakt met uw diagnosetester maar dit kan dan
evengoed liggen aan een zekering, relais, slechte massa, kabelbreuk.
Maar ik begrijp je wel hoor.
Ben te snel geweest en ze hadden eerst moeten de wagen uitlezen en dan hadden ze gezien dat ze in een bepaalde stuurdoos niet in konden en dit eerst dan communiceren naar de klant toe zonder direct eerst de starter te vervangen. :wink: :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TimoHtb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 mar 2021 02:07


Ze willen dat ik 2100 euro betaal maar de auto is niet hersteld.
Iets ondertekend ?
Zoja, wat ?
Inderdaad goeie vraag!
Ik heb geen enkel document ondertekend.
Het zou zelfs kunnen dat ze mijn adresgegevens niet hebben om de factuur te zenden...

TimoHtb
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 mar 2021 02:10

Bijkomende vraag/probleem:
Mijn auto staat daar buiten, ik blijf verzekeringen betalen voor een auto die niet rijdt.
Een vriend gaf me de tip om de nummerplaat af te vijzen en te laten schrappen. Zo ben ik ook niet langer eigenaar meer van de wagen en kunnen ze mij niets meer factureren.. Kan dat?

Reclame

Likes
Berichten: 310
Juridisch actief: Nee

#19 , 01 mar 2021 02:29

Neen, een auto op de openbare weg moet ingeschreven zijn en de toegekende nummerplaten dragen.

U zou wel bij uw verzekering kunnen polsen of de polis tijdelijk opgeschort kan worden wegens panne

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 01 mar 2021 09:41

Een vriend gaf me de tip om de nummerplaat af te vijzen en te laten schrappen. Zo ben ik ook niet langer eigenaar meer van de wagen en kunnen ze mij niets meer factureren.. Kan dat?
Kan alvast niet als auto op de openbare weg staat
(een publiek toegankelijke parking is ook openbare weg ...)

Nummerplaat heeft niets met eigendom te maken
Ook als u verzekering stopt en plaat laat schrappen, blijft u eigenaar als u dat voordien al was ...

oldskoolgsxr
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

#21 , 05 mar 2021 15:25

Inderdaad, maar die consument had al een eerste, eerlijke diagnose
"het is een krot ik kan daar niets mee doen."
gekregen.

Om vervolgens te gaan shoppen tot hij iemand vindt die een poging wil doen, niet gehinderd door voldoende kennis, noch door iets of wat diagnose-apparatuur; wat kan je dan in hemelsnaam verwachten? Ik denk niet dat die laatste garage een echte resultaatsverbintenis had.
Ik ben het eens met uw reactie.
Het woord "krot" wordt niet zo snel door een (erkende?) garagist in de mond genomen. Niet na 160.000km.

Als iemand uw wagen voor "krot" uitmaakt dan ben je op je ziel getrapt, maar.....

Was uw auto keurig onderhouden op de aangewezen km's bij een erkende garage met factuur ter controle? (dat zijn 4 vragen in 1 zin nota bené )
Als dit volmondig 4x ja is en u heeft de auto niet verkeerd gebruikt ( kippenhok, autovoetbal, drifthok, tractor, parijs-dakar,...) dan is dit geen "krot"

Terug naar “Consumenten Koop”