Beste,
Mijn partner ontvangt meestal rond de 11e dag van de maand een factuur van Mobistar; dit was ook zo in september. Op dat moment waren we echter op reis tot eind vorige week, dus ik heb de factuur pas gisteren kunnen betalen. Gisteren kregen we met de post echter al een aanmaningsbrief. In deze brief werd (uiteraard) melding gemaakt van de niet-betaaldde factuur van september, maar er werd ook melding gemaakt van een onbetaalde factuur van februari.
Volgens ons hebben we die factuur nooit ontvangen en het is nu ook pas de eerste keer dat Mobistar ons aanmaant om deze factuur te betalen (waarschijnlijk heeft Mobistar dus zelf nu pas gemerkt dat er een factuur ontbrak). Onderzoek leert intussen dat we inderdaad in februari geen factuur hebben betaald. Dus Mobistar heeft waarschijnlijk wel gelijk (ik ben dus ook wel bereid om die factuur te betalen). Maar in de aanmaningsbrief staat ook vermeld dat Mobistar dankzij die aanmaning op de volgende factuur 3€ extra zal aanrekenen (als kost voor de aanmaning). Dit vind ik redelijk onacceptabel, wetende dat het voor beide onbetaalde facturen de allereerste aanmaning was. (sowieso betalen we al jaren onze facturen op tijd)
Kan Mobistar dit zomaar?
Aanvullend vraag ik me ook af of het OK is dat Mobistar altijd betalingstermijnen van 10 dagen hanteert. Is er geen minimum betalingstermijn die door de wet wordt opgelegd ofzo?
Alvast bedankt voor de reacties.