Fotokader al 2 maanden betaald, nog altijd niet gekregen

Mispel
Topic Starter
Berichten: 1

Fotokader al 2 maanden betaald, nog altijd niet gekregen

#1 , 29 sep 2008 17:35

Beste mensen,

Ik heb enkele maanden geleden een fotokader gekocht bij pixmania. Deze werd geleverd binnen de week, maar er zat een barst in het kader.
Eerst enkele keren gemaild, maar daar kwam geen antwoord op, dus van miserie maar naar het betaalnummer gebeld waarna ze de kader terug zijn komen ophalen een week later.
Weken later werd dezelfde kader terugbezorgd, er was niks mee gebeurd. Teruggemaild naar pixmania met nu wel reactie: er ontbraken accessoires en dan herstellen ze niks. Ik moest de accessoires mee terugsturen. Nu ben ik pertinent zeker dat ik niks uit de doos heb gehaald en hier heb laten rondslingeren. Eerst werd ik nog beschuldigd van diefstal, maar toen ik mij heel erg kwaad heb gemaakt hebben ze dan toch toegegeven dat de stukken er misschien al van in den beginnen niet bijzaten (straf trouwens: kapotte en incomplete kaders rondsturen...).
Ik moest hem nu zelf terugsturen en de kosten zouden ze dan terugbetalen. Ze zouden dan een nieuwe kader opsturen. Naar mijn geld kon ik al fluiten want dit moest binnen de 7 dagen teruggevraagd worden, en gezien ze de kader pas na 8 dagen zijn komen ophalen (toeval?) waren die al voorbij.
Dit is intussen ruim meer dan een maand geleden. Pixmania beweert dat ze 40 dagen (!) onderzoek moeten doen en dan laten ze iets weten.
Die 40 dagen zijn al voorbij, maar volgens hun kalender hebben ze er nog 12 te gaan (ongetwijfeld bedoelden ze 40 "werk"dagen). Ik vermoed dat hier ook weer een serieuze adder onder het gras zit, dat ik na 40 dagen weer bepaalde rechten kwijt ben of zo.
Ik ben het meer dan beu, ik heb meer dan 100 euro betaald voor iets dat ik nog altijd niet gekregen heb na bijna 3 maanden. Kan dit zomaar?
Welke stappen moet ik ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 29 sep 2008 20:10

Heeft u al een aangetekende brief gestuurd? Zo niet, doe dit dan zeker zo snel mogelijk! Stel hen daarin in gebreke en vraag een bevredigende oplossing binnen een redelijke termijn bv. 2 weken.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”