aankoop internet levertermijn

Lorina
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

aankoop internet levertermijn

#1 , 10 jan 2021 23:49

Ik heb via internet 10 dagen geleden smartphone besteld en direct met een visacard betaald. Het is besteld via de website van een firma die als enigste in België een erkenning van het merk zelf heeft. Toen ik het bestelde stond er op de website online voorradig en kon ik kiezen tussen thuis leveren of in een store ophalen. Voor de zekerheid gekozen in een store ophalen omdat ik dacht dat dit sneller zou gaan. Heb de dag nadien nog eens gekeken en toen stond er nog altijd op online voorradig. Omdat dit er stond dacht ik wel dat het snel zou geleverd worden omdat er het woord voorradig stond en er de dag nadien nog altijd na controle online voorradig stond bij dit toestel. Maar volgens mij ben ik erin geluisd en ben ik door de website misleid. Wat kan ik er tegen doen indien het toestel nog lang achterweg blijft? Kan ik mijn bestelling annuleren en het geld terug eisen. Op de website kan ik inloggen maar er blijft bij mijn bestelling staan " aan het verwerken ". Blijkbaar is de firma gekend om dit soort toestanden. Mail word niet beantwoord. Klantendienst houd je met muziek 5 min aan de lijn om dan de verbinding te verbreken. Graag raad wat ik kan doen? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2021 06:35

Wat staat er op de website dat de normale levertermijn is?

Als het om een verkoper gaat met fysieke Belgische winkels en het een bestelling op hun echte website is, lijkt het me toch geen scam te zijn.

Hooguit een verkoper met slechte procedures en klantvriendelijkheid, maar dat had je op voorhand kunnen opzoeken.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”