Verdachte handelingen incassokantoor

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Verdachte handelingen incassokantoor

#16 , 11 dec 2020 17:53

Hou ons op de hoogte van de verdere (gerechtelijke) procedure

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 dec 2020 19:24

Hou ons op de hoogte van de verdere (gerechtelijke) procedure
Zou die er komen? Ik heb hen meermaals via diverse artikels uit de wet van de minnelijke invordering van schulden gewezen op hun misstappen en gezegd dat ik deze bewijzen zal gebruiken indien het zover zou komen.
Zouden ze het dan werkelijk riskeren?

frv
Berichten: 3

#18 , 12 dec 2020 01:24

Als ze je blijven mailen dan maken ze zich schuldig aan belaging. Klacht indienen bij fod economie. Typische tactiek van dit soort bureaus. Gezien je ook geen contractuele relatie met hen hebt gdpr verzoek er tegenaan en alle data opvragen die ze ontvangen hebben over je met verzoek die te verwijderen gezien case afgehandeld is.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 12 dec 2020 12:27

TS was ingebreke gebleven zijn rekening nite te betalen. Waarom zou de schuldeiser geen professioneel bedrijf mogen aanstellen om die schuld in te vorderen. ? Zij doen dat met hun eigen middelen en wetten, vermeld in hun bijzondere voorwaarden. Door het overnemen van die schulden, vervallen de voorwaarden van de initiële schildeiser.
Het zou anders een kinderspel zijn om uw schulden te ontlopen. Veel aankopen, niets betalen, wachten op incasso, en dan zeggen dat hun voorwaarden niet van tel zijn. Ik vrees dat die ballon niet zal opgaan.

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 dec 2020 12:43

TS was ingebreke gebleven zijn rekening nite te betalen. Waarom zou de schuldeiser geen professioneel bedrijf mogen aanstellen om die schuld in te vorderen. ? Zij doen dat met hun eigen middelen en wetten, vermeld in hun bijzondere voorwaarden. Door het overnemen van die schulden, vervallen de voorwaarden van de initiële schildeiser.
Het zou anders een kinderspel zijn om uw schulden te ontlopen. Veel aankopen, niets betalen, wachten op incasso, en dan zeggen dat hun voorwaarden niet van tel zijn. Ik vrees dat die ballon niet zal opgaan.
Dat ze een incasso onder de arm genomen hebben, daar kan ik niks op tegen hebben. Dat staat immers in hun algemene voorwaarden. Maar die incasso's hebben zich wel te houden aan de voorgeschreven wet en de regels die er zijn. Zijn mogen geen eigen middelen en wetten hebben. Er is maar 1 wet in dat geval en dat is de wet der minnelijke invordering van schulden.

Zoals U het omschrijft zouden ze alles mogen doen. Daar weet ik al wel genoeg over dat dit zeker niet kan en mag.
Laatst gewijzigd door Gert_D op 12 dec 2020 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 dec 2020 12:46

Als ze je blijven mailen dan maken ze zich schuldig aan belaging. Klacht indienen bij fod economie. Typische tactiek van dit soort bureaus. Gezien je ook geen contractuele relatie met hen hebt gdpr verzoek er tegenaan en alle data opvragen die ze ontvangen hebben over je met verzoek die te verwijdere´ gezien case afgehandeld is.
Kan ik dat ook doen als in de algemene voorwaarden van de oorspronkelijke schuldeiser staat dat ze de schuld overdragen aan een derde partij bij niet betaling?

Oude Belg
Berichten: 3192

#22 , 12 dec 2020 16:28

Het incassobureau is nu de schuldeiser. De oorspronkelijke schuldeiser heeft er niets meer mee te maken. Als u niet betaalt, zal de schuld (zeer snel) oplopen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#23 , 12 dec 2020 20:14

Het incassobureau is nu de schuldeiser. De oorspronkelijke schuldeiser heeft er niets meer mee te maken. Als u niet betaalt, zal de schuld (zeer snel) oplopen.
Zij kunnen toch enkel maar de schuld innen die beschreven staat in het oorspronkelijke contract???

Art. 5. Het is verboden aan de consument enige vergoeding te vragen, anders dan de overeengekomen bedragen in de onderliggende overeenkomst in geval van niet-naleving van de contractuele verbintenissen.

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#24 , 12 dec 2020 20:36

Ik begin wel aan het één en ander te twijfelen. Het betreft een schuld die gemaakt is voor het adverteren van mijn toenmalige webshop. Ik deed dit weliswaar met eigen centen aangezien de webshop niet over genoeg budget beschikte (ik ben ondertussen ook al gestopt van 30/09). Wat ik me afvraag: valt dit onder beroepsschulden aangezien het over mijn webshop ging? Of valt dit nog onder consumentenschulden aangezien ik het met eigen centen deed. En indien het over beroepsschulden gaat, kunnen ze dan wel niet voorziene kosten innen?

Franciscus
Berichten: 38596

#25 , 13 dec 2020 19:53

Op wiens naam stond de factuur?
Wat voor type vennootschap had u?

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#26 , 13 dec 2020 23:40

Op wiens naam stond de factuur?
Wat voor type vennootschap had u?
De factuur was "T.a.v. mij"

Ik was een éénmanszaak

Franciscus
Berichten: 38596

#27 , 14 dec 2020 19:20

Met BTW nr van uw eenmanzaak of gewoon aan u persoonlijk ZONDER btw nr?

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#28 , 14 dec 2020 20:47

Met BTW nr van uw eenmanzaak of gewoon aan u persoonlijk ZONDER btw nr?
Gewoon zonder BTW nummer. Ik heb net nog eens gekeken om zeker te zijn.

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#29 , 17 dec 2020 09:10

Ondertussen zijn we 7 dagen verder en ik heb geen nieuwe mails ontvangen. Zouden ze het dan toch opgegeven hebben?

Gert_D
Berichten: 122
Juridisch actief: Nee

#30 , 31 dec 2020 12:06

Als ze je blijven mailen dan maken ze zich schuldig aan belaging. Klacht indienen bij fod economie. Typische tactiek van dit soort bureaus. Gezien je ook geen contractuele relatie met hen hebt gdpr verzoek er tegenaan en alle data opvragen die ze ontvangen hebben over je met verzoek die te verwijderen gezien case afgehandeld is.
Ik heb gisteren weer een mail gehad. Ze houden dus echt vol.
Kan ik dat GDPR verzoek wel doen, aangezien in hun algemene voorwaarden staat dat ze bij niet betaling de schuld overdragen aan een externe partij?

Terug naar “Consumenten Koop”