Foutieve afrekening bij Electrabel

delia9903
Topic Starter
Berichten: 15
Locatie: Brasschaat

Foutieve afrekening bij Electrabel

#1 , 22 sep 2008 12:40

Vandaag ontving ik van Electrabel een creditnota betreffende mijn eindafrekening van 2007 voor 130 €, dewelke mij teruggestort zal worden vóór 2 december. Daar ik vorig jaar reeds vond dat het bedrag van 130 € zeer laag was voor een eindafrekening, keek ik mijn factuur en de details grondig na en kwam ik tot de conclusie dat zij andere eindmeterstanden hadden gehanteerd dan dewelke ik had doorgegeven via internet. Maar na wat heen en weer gedoe met Electrabel bleven zij erbij dat er geen fout gebeurd kon zijn, indien de meterstanden via het net werden doorgegeven, tenzij wij foutieve standen hadden ingetypt. Omdat ik de creditnota echter zeer raar vond, keek ik even op het net via mijn login en blijkt dat er nog een factuur op komst is (deze heb ik momenteel nog niet per post ontvangen !) van zomaar eventjes 2143,65 € betreffende de eindafrekening van 2007! Daarenboven verwacht ik mij binnen een 2-tal maanden nogmaals aan zulk een afrekening voor 2008 (want onze maandelijkse bedragen waren natuurlijk niet in verhouding tot het verbruik). Echter de afrekening van 2007 dien ik wel zomaar eventjes te betalen vóór 5 oktober terwijl zij 2,5 maand de tijd hebben om een terugstorting te doen. Maar dit wil dus zeggen dat wij waarschijnlijk nu op een 2-tal maanden tijd zomaar eventjes om en bij de 5000 € dienen te betalen aan het fantastische Electrabel omtrent een fout, dewelke ik vorig jaar reeds opgemerkt had, maar die volgens hen niet gemaakt kon zijn. Ik heb ondertussen een klacht ingediend bij Electrabel, alsook heb ik Test-Aankoop hierover aangeschreven want dit vind ik absoluut niet meer kunnen. Wij zijn maar een gezin met een gemiddeld 2-verdieners inkomen (en zoals de meesten vandaag de dag zijn wij al blij dat we maandelijks met ons loontje rondkomen).

Bij deze misschien eveneens een waarschuwing voor degenen die vinden dat hun eindafrekening ook laag was/is. Bij Electrabel duurt het blijkbaar een jaar voordat men eindelijk inziet dat er wel degelijk een fout gebeurd was en dit dan natuurlijk ten koste van de consument.

Ik denk er toch serieus aan om mijn contract tijdig op te zeggen en over te schakelen, want dit kan echt niet meer vind ik.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding