Beste
Op 13/10 plaatste ik een bestelling bij een (betrouwbare) webwinkel.
Mijn bestelling werd niet geleverd. Ik controleerde de tracking code en blijkbaar was de zending geretourneerd zonder afgeleverd te worden.
Op 21/10 neem ik telefonisch contact op (om 08h44), een gesprek dat 12min en 14 seconden duurde.
De persoon aan de lijn was heel erg vriendelijk en aangezien ik de bestelde artikelen nodig had, stelde ze voor om de bestelling opnieuw te plaatsen - het bedrag van de geretourneerde bestelling zou worden teruggestort. De dame was zo vriendelijk om de order voor mij op te maken én de verzendkosten te laten vallen ter compensatie van de opgelopen vertraging. Enkele minuten later ontving ik per mail de order met een directe link om te betalen. Wat ik ook doe.
De volgende dag volgt een bevestiging van de versturing van de order en een factuur. Daarop staat dat er geen openstaand bedrag meer is (openstaand bedrag €0.00). Op de factuur staat ook dat de verzendingskosten €0.00 bedragen.
Vorige week kreeg ik een mail van het bedrijf dat ik een openstaand saldo heb van €5.99 (portkosten). Ik nam contact op en ze gingen het uitzoeken, en gisteren ontving ik opnieuw een creditnota van een bedrag dat overeenkomt met de portkosten ter waarde van €5.99 (die me waren kwijtgescholden).
Dat kan toch niet?
Als een medewerker zelf de order opmaakt, als de medewerker de portkosten laat vallen ter compensatie van tijdverlies en co, als op de order staat dat er geen verzendkosten zijn en als op de factuur die wordt verstuurd ook €0.00 verzendkosten staat, kan men toch anderhalve maand later geen factuur opmaken om de kwijtgescholden portkosten alsnog te betalen ?
Of wel ?
Wat moet ik doen als zij blijven dit bedrag eisen ?
Mvg
Diederik D'Hert