Voorschot fotoshoot

AnneliesVraagtRaad
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot fotoshoot

#1 , 28 nov 2020 16:26

Hallo iedereen,

Enkele weken geleden zocht ik toenadering om een shoot in te plannen bij een fotografe. Deze wist mij te melden dat er een voorschot wordt aangerekend om zo zeker te zijn dat de fotografe een no show heeft. Met volle begrip betaalde ik de factuur en plannen we een datum in, echter door weer omstandigheden moeten cancelen voor een andere datum. Dit was geen probleem, al was er een misverstand waardoor ik op de verkeerde datum voor haar deur stond. Wetende dat dit iedereen kan overkomen, werd ik best onvriendelijk onthaald en kon ik terug ‘ophoepelen’ want er stond toen geen afspraak. Eens terug thuis (na een rit van 5u) voelde ik mij best wel slecht na heel het voorval en hoe er op gereageerd werd. Daarmee mn besluit ik niet langer wil samenwerken met deze fotografe, aangezien er vertrouwen moet zijn en ik niet een shoot inplan om mij ongemakkelijk te voelen na hetgene gebeurd is.

Nu is mijn vraag : Wat zijn mijn rechten? Heb ik recht om mijn voorschot terug te eisen, aangezien er geen geleverde diensten zijn? Al vrees ik er voor dat het antwoord eerder richting ‘je voorschot ben je kwijt’ gaat, wil ik toch weten wat ik kan doen.


Ochja, ondertussen negeert de fotografe mijn berichten volledig. Gelezen, maar geen antwoord.

Bedankt voor het advies, alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 28 nov 2020 17:09

Als u beslist eenzijdig te annuleren, mag de fotograaf het voorschot houden.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 nov 2020 17:34

Als u op de verkeerde dag voor de deur staat, is dat geen fout van de fotografe maar van u.
Dat kan slecht uitkomen.

Als u zelf de keuze maakt niet meer samen te werken met deze fotografe, kan u uiteraard uw voorschot niet terugeisen.
U wenst zelf dat de diensten waarvoor u het voorschot betaalde, niet meer geleverd worden ...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”