Aankoop 2de handswagen

Kitty1984
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2de handswagen

#1 , 25 nov 2020 15:44

Eind augustus heb ik een overeenkomst aangegaan voor de aankoop van een wagen. Hij ging deze gekeurd leveren en ik betaalde een voorschot van 250€, nu 3 maand later wacht ik nog steeds. Hij heeft reeds 2 pogingen gedaan om hem gekeurd te krijgen en telkens wordt hij afgekeurd. Nu moet er nog zeker 300€ aan kosten gedaan worden om de gebreken te herstellen. Hij wil deze aan mij doorrekenen en ik ga hiermee niet akkoord. Kan ik om deze reden de aankoop annuleren met terugbetaling van mijn voorschot?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 25 nov 2020 18:25

Neen , om deze reden kunt u de aankoop niet annuleren ( tenzij in de overeenkomst een bepaalde leverings datum zou bepaald zijn ) .
Maar u bent uiteraard niet gehouden kosten te betalen die ten laste zijn van de verkoper .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 25 nov 2020 18:39

Stel hem nu voor de keuze leveren voor 30 januari bv of ontbinding van de koop.
Doe dat wel aangetekend.

Reclame

cesto
Berichten: 324

#4 , 26 nov 2020 11:13

Stel hem nu voor de keuze leveren voor 30 januari bv of ontbinding van de koop.
Doe dat wel aangetekend.
Nog ruim 2 maanden tijd geven voor...??? Ik denk dat TS al veel te lang heeft afgewacht. Ze had eigenlijk al vroeger een ultimatum moeten geven aan die verkoper.

Je moet er trouwens rekening mee houden dat de koopster die wagen wilde kopen in de staat hoe deze zich 3 maanden geleden bevond. Intussen is de wagen nog ouder geworden, vertoont blijkbaar een behoorlijk aantal technische gebreken, waarvan de koopster niets wiste (zo ja, ze had zeker geen koopovereenkomst gesloten), en de eigenaar blijft ermee rijden. 3 Maanden om welk gebrek dan ook te herstellen aan een wagen is bovendien al te lang. Dit alles vind ik al genoeg om de onmiddellijke ontbinding van de overeenkomst te eisen.

Geef hem nog maar 2 weken tijd om je aangetekende brief te ontvangen en het nodige te doen.

Terug naar “Consumenten Koop”