Naleven garantie 2e hands auto

Evike1986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Naleven garantie 2e hands auto

#1 , 18 nov 2020 21:17

Enkele maanden trg 2e hands auto gekocht, geen uitleg gekregen over voertuig, na enkele weken begonnen er mankementen op de duiken. De baas loog vlakaf in mijn gezicht dat hij stukken had vervangen terwijl ik de werk on opvroeg men me aankeek en zei er is geen werk on want er is niets vervangen. Auto laten nakijken door officiële merkgarage, auto is ander merk dan dat de garage verkoopt, zij bevestigen dat de remschijven achteraan dienen vervangen te worden. Heb dit beleefd naar andere garage doorgemaild tevens ook terug betaling gevraagd van de kosten van dit nazicht. Een week verder nog steeds geen antw. Ik heb 2 kleine kinderen bij mij en heb betaald voor een wagen die in orde zou zijn en nu eis ik dit ook. Wat kan ik nog doen zodat zij deze herstelling doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 18 nov 2020 22:46

U heeft op eigen houtje gehandeld, en kan niets afdwingen van de verkoper.

Wat u had moeten doen was een aangetekende brief sturen naar de verkoper dat er problemen zijn, in deze brief de verkoper tijd geven om dit op te lossen.
Zomaar naar een garage gaan, en de kosten doorrekenen is een absolute no-go.
De verkoper moet de kans krijgen om het zelf te herstellen onder garantie.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 19 nov 2020 01:35

Als de wagen verkocht is geweest met een groene schouwingskaart , dan hebt u weinig om de verkoper aan te klagen .
Zoals u zelf zegt : " Enkele maanden trg 2e hands auto gekocht " ; dan is slijtage op remschijven een normaal gebruiks gebrek , alleen door het gebruiken van de auto , en dient u te laten herstellen op eigen kosten .
Indien de remschijven zouden versleten geweest zijn , zou het voertuig ook geen groene kaart gekregen hebben op de technische keuring .

U kunt ook niet verwachten dat een tweedehandsauto in orde zal BLIJVEN , daarvoor is het een tweedehandsauto . En afhankelijk van de leeftijd en de kilometers zullen er altijd kosten aan zijn .
Dit is niet iets wat onder de waarborg valt .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”