Dubieuze herstelling iPhone

lougent
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Dubieuze herstelling iPhone

#1 , 17 nov 2020 14:03

Ik kocht begin augustus een refurbished iPhone. Na 2 maanden ging de microfoon stuk, al de rest van het toestel werkt nog perfect. Wanneer ik mijn toestel binnen doe van garantie blijkt na 'expertise' mijn volledig toestel kapot door waterschade in het volledige toestel en niet meer te herstellen. Het desbetreffende bedrijf weigert mij meer uitleg op te sturen. Wat kan ik hier aan doen of op welke rechten kan ik mij beroepen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 17 nov 2020 14:28

Bij wie kocht u het toestel handelaar in BE en bij uitbreiding in de EU

lougent
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 nov 2020 14:29

werd in België gekocht bij V maar leverancier is uit Utrecht, Nederland
Bij wie kocht u het toestel handelaar in BE en bij uitbreiding in de EU

Reclame


bosprocureur
Berichten: 6857

#5 , 17 nov 2020 14:37

U hebt dus gekocht bij een bedrijf in België; zij moeten dan ook instaan voor de garantie; ook op tweedehandstoestellen is er garantie verplicht !
Sta op uw strepen !

lougent
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 nov 2020 14:45

Heb ik reeds contact mee opgenomen.
Het toestel valt inderdaad nog onder garantie, maar dit willen ze niet toekennen door waterschade. Het toestel werd verstuurd met een kapotte microfoon maar bij hun expertise bleek dat mijn volledige toestel kapot was. Wat dus absoluut niet klopt met toen ik het toestel verstuurde. Het is hun woord tegen dat van mij, maar welke stappen kan ik nog ondernemen? Waar heb ik nog recht op?

U hebt dus gekocht bij een bedrijf in België; zij moeten dan ook instaan voor de garantie; ook op tweedehandstoestellen is er garantie verplicht !
Sta op uw strepen !

Blaatpraat
Berichten: 3794

#7 , 18 nov 2020 23:02

Zeker dat er echt geen waterschade is?
Corrosie van de connectoren en lassen is 1 van de grootste dooddoeners van alle elektronica.

Je moet de iPhone maar eens meegenomen naar de badkamer, het toilet, of gewoon in de regen, en je hebt al kans hierop.
En er valt op zich bitter weinig aan te doen dus...

Corrosie aantonen is heel eenvoudig, aantonen dat je geen waterschade hebt, is iets anders.
Aan jou om dat laatste te proberen dus...

Terug naar “Consumenten Koop”