terugvorderen voorschot door niet doorgaan babyborrel

KDH
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

terugvorderen voorschot door niet doorgaan babyborrel

#1 , 17 nov 2020 08:55

Wij hebben in december 2019/januari 2020 beslist om een babyborrel te organiseren voor onze dochter. We betalen hiervoor een voorschot van ongeveer 600 euro. En toen kwam corona ...

De organisator van de babyborrel liet eerst niets van haar horen. Ik heb haar gemaild en nog steeds geen reactie. Dan heb ik eind augustus/begin september gebeld en gevraagd of we het voorschot konden terugkrijgen. De dame zei dat veel andere klanten hun voorschot niet terugvragen maar een nieuwe datum kiezen voor hun event. We hebben duidelijk gezegd dat we liever ons voorschot terugkrijgen en dat we begrip hebben voor de moeilijke situatie. We hebben toen afgesproken dat ze voor 1 december 2020 zou terugbetalen. We hebben de afspraak de dag nadien gemaild maar nooit reactie gekregen.
We hebben tot op heden nog niets ontvangen, maar het is nog geen 1 december 2020 natuurlijk.

Wat kunnen we doen als we niets ontvangen? Ik vermoed eerst aangetekend schrijven. Maar hoe sterk staan wij? Kunnen wij ons voorschot terugeisen?

Belangrijk detail: er is geen contract. Er zijn wel e-mails over de afspraken en over de deadline voor het terugbetalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 18 nov 2020 10:25

Ik vermoed dat er wel een offerte is? met (verijwzing naar) algemene voorwaarden? Staat daar iets van opzegmodaliteiten?

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 18 nov 2020 13:14

Dan heb ik eind augustus/begin september gebeld en gevraagd of we het voorschot konden terugkrijgen. ...
Er zijn wel e-mails over de afspraken en over de deadline voor het terugbetalen.
U hebt het voorschot teruggevraagd. Belangrijk is echter wie de overeenkomst -of die nu mondeling, schriftelijk dan wel per mail is aangegaan- heeft opgezegd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”