kachel kapot tijdens verzending

oetsjie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

kachel kapot tijdens verzending

#1 , 16 nov 2020 08:26

Beste,

Ik heb als particulier een kachel (terug)gezonden naar een firma met een grote koerierdienst.
Tijdens de verzending is deze kapot gegaan, hun eerste onderzoek wijst uit dat het slecht verpakt was. (Het was op dezelfde manier verpakt als wij hem origineel gekregen hadden en toen was deze niet kapot).

Enkele opmerkingen:
- De kachel van 65kg is opgehaald met een camionette zonder laadklep
- De chauffeur heeft de kachel op de onderste trede van de camionette gezet en dan omgetipt, laten vallen de camionette in, dit heb ik gezien. (vermoedelijke oorzaak breuk)
- Verder werd deze ook nergens vastgemaakt tijdens dit transport.

Nu krijgen we van de firma ook nog een factuur om deze kapotte kachel retour aan ons te sturen.

Wat zijn onze mogelijkheden? Ik zou graag vergoed worden voor de kapotte kachel en ben al zeker niet bereid de retour te betalen.
Sinds de eerste vaststelling van de verpakking hebben wij het onderzoek opnieuw laten openen met onze bijkomende opmerkingen, hierop is nooit meer een antwoord gekomen, bellen met de klantenservice geeft enkel het antwoord: "ik zal in uw dossier noteren dat ze u iets moeten laten weten".
Ik heb ook de volledige waarde van het pakket aangegeven bij de verzending en dus extra betaald (verzekering?)

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 nov 2020 09:24

Tenzij je kan bewijzen ( met foto of film) hoe de kachel werd ingeladen, trek je aan het kortste eind. Het is de verzender die goed moet inpakken, met alles rekening houdende.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 nov 2020 09:24

Je zal in ieder geval de transporteur moete in gebreke stellen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 16 nov 2020 11:04

Achteraf is het gemakkelijk zeggen dat de chauffeur het heeft laten vallen, u had op dat moment moeten ingrijpen om de schade te inspecteren en de firma te verwittigen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 16 nov 2020 16:39

Het enige wat je nog kan doen is de leverancier vragen de kapotte kachel NIET terug te sturen, zo spaar je toch al de terugzendkosten uit.
Of je kan ze (tegen betaling) laten herstellen voor ze teruggezonden wordt. Dan heb je toch nog iets

Terug naar “Consumenten Koop”