Beste,
Ik heb als particulier een kachel (terug)gezonden naar een firma met een grote koerierdienst.
Tijdens de verzending is deze kapot gegaan, hun eerste onderzoek wijst uit dat het slecht verpakt was. (Het was op dezelfde manier verpakt als wij hem origineel gekregen hadden en toen was deze niet kapot).
Enkele opmerkingen:
- De kachel van 65kg is opgehaald met een camionette zonder laadklep
- De chauffeur heeft de kachel op de onderste trede van de camionette gezet en dan omgetipt, laten vallen de camionette in, dit heb ik gezien. (vermoedelijke oorzaak breuk)
- Verder werd deze ook nergens vastgemaakt tijdens dit transport.
Nu krijgen we van de firma ook nog een factuur om deze kapotte kachel retour aan ons te sturen.
Wat zijn onze mogelijkheden? Ik zou graag vergoed worden voor de kapotte kachel en ben al zeker niet bereid de retour te betalen.
Sinds de eerste vaststelling van de verpakking hebben wij het onderzoek opnieuw laten openen met onze bijkomende opmerkingen, hierop is nooit meer een antwoord gekomen, bellen met de klantenservice geeft enkel het antwoord: "ik zal in uw dossier noteren dat ze u iets moeten laten weten".
Ik heb ook de volledige waarde van het pakket aangegeven bij de verzending en dus extra betaald (verzekering?)
Alvast bedankt voor uw antwoord.