Verkoopsovereenkomst 2de hands auto

Krikkevdb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoopsovereenkomst 2de hands auto

#1 , 13 nov 2020 18:59

Hoi,

Ik zit met volgend verhaal.
Ik had een afspraak gemaakt met een opel handelaar voor een lichtblauwe opel corsa te bezichtigen. Bij aankomst bleek dat de lichtblauwe reeds verkocht was, maar dat hij nog kleuren had en alvast een zilvere had klaar gezet om mee proef te rijden. Na de proefrit heb ik een verkoopsovereenkomst mee gekregen zodat als ik de auto wou ik enkel moest handtekenen en doormailen. Na dit thuis overlegd te hebben hadden we besloten niet voor de zilvere wagen te gaan. Waarop we als antwoord kregen om op de site nog eens te kijken voor andere auto's. Na wat rond kijken had ik voorgesteld om een andere auto die 350 euro duurder geprijsd stond te willen kopen onder dezelfde voorwaarden als de zilvere auto. Zo werd de overeenkomst getekend en verstuurd per mail. Nu blijkt op moment dat het roze formulier samen met het originele inschrijvingsbewijs dat dit een geïmporteerde wagen uit slovenië is. Hierdoor blijkt dit ook problemen te geven voor registratie via webDIV. Nu zegt de verzekeringsmakelaar dat de registratie manueel moet gebeuren. Waarop ik de vraag heb gesteld aan de handelaar om het formulier op te sturen met de post. Waarna ik antwoord kreeg dat het wel moet lukken en dat de makelaar hem maar moet bellen. Lang verhaal kort de makelaar zegt nee de handelaar zegt ja en nu wil hij komende maandag het formulier wel opsturen als blijkt dat het dan nog niet lukt. Aangezien dit nu al het 3de geval is met deze handelaar waar ik mij aan stoor vraag ik mij af of de verkoopsovereenkomst ontbonden kan worden.
1. De auto waar interesse voor was was al verkocht en toch laat de handelaar mij 80 km enkel rijden om naar een ander voertuig te kijken.

2. De auto is geïmporteerd wat nooit op voorhand gemeld is, en waardoor ook niet met 100% zekerheid gezegd kan worden dat er niet gesjoemeld is met de km-teller aangezien carpass geen gegevens heeft van voor de import.

3. De handelaar die lastig doet iver het versturen van het originele document voor aanvraag tot inschrijving.

De vraag: kan de verkoopsovereenkomst ontbonden worden op basis van herroepingsrecht? Of vanwege het nog niet hebben voorgelegd van een geldige carpass alvorens de verkoopsovereenkomst op te stellen. Of omdat de handelaar intussen mijn vertrouwen in hem toch enigsinds geschaad heeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Masty
Berichten: 88

#2 , 14 nov 2020 12:23

1. Dat is pech, toch hebt u een proefrit gemaakt met een andere wagen met dezelfde specificaties dus dat de
blauwe wagen niet meer beschikbaar was lijkt dan geen ramp.

2.Hebt u die auto gekocht op basis van foto's alleen? Zo begrijp ik het uit uw bericht.

3.In uw bericht schrijft u dat de handelaar het inschrijvingsbewijs maandag zou opsturen als de inschrijving
nog niet gelukt zou zijn.

Het is natuurlijk niet netjes van de handelaar niet te vermelden dat het om een geïmporteerde wagen gaat.
Hebt u een voorschot betaald?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”