Avondschool restitutie overmacht Corona

GB1992
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Avondschool restitutie overmacht Corona

#1 , 03 nov 2020 08:51

Ik heb mij enkele maanden ingeschreven voor een cursus “grafisch vormgever” te volgen bij het avond onderwijs in Gent. Gisteren bericht ontvangen dat door overmacht en corona alle lessen verplaatst worden naar februari (normaal November).
Ik werk namelijk in onregelmatig ploegensysteem en het was zeker niet evident om elke donderdagavond vrij te krijgen, maar na enige doorzetting is me dit toch gegund geweest.
Ik heb dat ook proberen uitleggen dat geen enkele oplossing die ze mij voorstelden een optie is voor mij, volgens het herroepingsrecht is er sowieso geen restitutie mogelijk bij overmacht, enkel switchen van opleiding of switchen van klassikaal naar virtuele klas of inschrijving doorgeven.

Nu, ik ga volgende zomer naar buitenland verhuizen dus de verplaatsing van mijn studies is niet mogelijk hier in België en ik wil zeker de virtuele klas proberen als deze op een donderdag valt.
Bij nader onderzoek kost de virtuele klas 300 euro minder dan wat ik betaald heb en ze willen het verschil niet terug betalen. Is dit zelfs legaal? Je gaat ook niet bij bol.com een macbook pro kopen voor de volle prijs om dan doodleuk een macbook air te ontvangen...
Ook zijn ze nog constant reclame aan het maken voor klassikale opleiding terwijl ze nu kunnen anticiperen op die overmacht.

Welke stappen kan ik ondernemen? Deze school staat alvast niet voor de educatie maar voor het geld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

GB1992
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2020 09:42

Het Centrum voor Avondonderwijs.
In hoeverre deze als privé beschouwd wordt weet ik niet.. Maakt dat iets uit?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”