Vespa px 125cc verkocht, koper eist geld terug.

Giu
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Vespa px 125cc verkocht, koper eist geld terug.

#1 , 03 nov 2020 07:18

Hallo allemaal,


Eergisteren heb ik mijn vespa px125cc verkocht aan een Duitse man. Dit is een vespa die ik volledig heb laten restaureren door iemand. De dag erna ontvang ik een sms dat hij zijn geld terug eist omdat de elektrische starter het niet correct doet en er iets scheelt met de kabelboom van de vespa. Zelf heeft hij ook aangegeven dat hij de cdi heeft vervangen omdat deze volgens hem aan vervanging toe was. Ik heb zelf nooit deze mankementen ondervonden aan de vespa dus zou niet weten waar dit plotseling van komt...

Wij hebben duidelijk in de overeenkomst genoteerd dat de vespa wordt verkocht in de staat waarin het zich bevindt. De koper heeft de vespa ook grondig na gekeken voordat hij deze kocht.

Ben ik voor deze mankementen aansprakelijk?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 03 nov 2020 09:35

Als particulier naar particulier is er geen garantie. Is er een contract opgesteld en wat staat er juist in.
Gezien betrokkene al zelf iets veranderd heeft aan het voertuig kan er sowieso niet meer nagekeken worden of er een probleem was voor de verandering.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 03 nov 2020 09:36

Alleen een handelaar moet een waarborg geven, een particulier nooit.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Giu
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 nov 2020 14:54

In het contract staat gewoon de prijs waarvoor de vespa werd verkocht, mijn gegevens, de koper zijn gegevens. Hier staan ook de gegevens van de vespa in. En dat de vespa word verkocht in de staat waarin het zich bevindt.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 03 nov 2020 16:46

En dat de vespa word verkocht in de staat waarin het zich bevindt.
En daarmee stopt het ook ...

U heeft het voertuig werkend verkocht.
Als de CDI stuk was, had die dan ook niet gewerkt ...

Koper kon het voertuig testen voor verkoop.

Koper heeft trouwens al aan het voertuig gesleuteld waardoor het zelfs niet meer in de staat is waarin het verkocht werd, en heeft goed mogelijk zelf de gebreken veroorzaakt ...

Giu
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 nov 2020 23:46

Hartelijk bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Terug naar “Consumenten Koop”