Ontevreden met 2dehandsaankoop

ElineDo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontevreden met 2dehandsaankoop

#1 , 19 okt 2020 19:46

Vorige week kocht ik via een 2dehandssite een lot van potjes gellak, volgens de advertentie "65 stuks, alle potjes nog zo goed als vol of halfvol" voor 100euro. Eenmaal thuis stel ik vast dat er maar 54 potjed in de zak zitten, en de meeste ook bijna leeg. Ik contacteer onmiddellijk de verkoopster en stel een tegemoetkoming voor ofwel dat ik de potjes terug breng en ik mijn geld terug krijg. Mevrouw stemt toe met het laatste, want "ze heeft nog een andere koopster" en "aan die prijs vind ik dat nergens". Ok, mij niet gelaten, maar sindsdien ontwijkt ze mij en gaat geen enkele keer in op mijn vraag voor een afspraak, en nu krijg ik plots bericht dat ze toch mijn geld niet wil teruggeven want dat "volgens haar de prijs correct is en ze de kleuren niet terugneemt" . Waar kan ik hiervoor terecht? Wat zijn mijn rechten hier?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 19 okt 2020 21:26

stuur haar een bericht dat u niet zal nalaten een klacht in te dienen wegens misleidende informatie en oplichting en wacht dan haar reactie af

jef007
Berichten: 1683

#3 , 19 okt 2020 21:38

heeft u het aantal potjes niet nageteld tot u het ze ging ophalen?

Reclame

loeki
Berichten: 267

#4 , 20 okt 2020 05:47

U bent de potjes persoonlijk gaan ophalen en had dus de mogelijkheid om ze na te tellen.
Als U ze nu terugbrengt kan de verkoper stellen dat U potjes achterhoudt want het zijn er maar 56 ipv 64
Voor verkoper dus een reden om ze niet terug te nemen of om minder terug te betalen.
Maar in principe hoeft verkoper ze niet terug te nemen

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 20 okt 2020 09:36

Bij 2de handsverkoop tussen particulieren is er GEEN waarborg.

LeenW
Berichten: 12836

#6 , 20 okt 2020 09:59

Bij 2de handsverkoop tussen particulieren is er GEEN waarborg.
Er is geen garantie, maar een levering wordt nog steeds geacht conform de overeenkomst te zijn.

jef007
Berichten: 1683

#7 , 20 okt 2020 12:11

er was geen levering wegens opgehaald

Terug naar “Consumenten Koop”