krijg geen facturen van ISP

WalterBE
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

krijg geen facturen van ISP

#1 , 19 okt 2020 16:22

Hallo,

Sinds mei ben ik klant bij een nieuwe internetleverancier. Ik betaalde daar de activatiekosten. Geen betaling via domiciliëring actief. Heb toegang tot het klantenportaal waar ik de facturen kan raadplegen. Daar zijn geen facturen. Ik heb sinds ik klant ben geworden geen enkele vraag ontvangen om iets te betalen.

Dit verbaast mij natuurlijk. Ik wil gerust betalen. Maar het lijkt mij als 'klant' zijnde zeer tegennatuurlijk om te vragen of ik alstublieft mag betalen.

Ik meen te weten dat ik perfect in orde ben als ik gewoon afwacht aangezien het is aan het bedrijf waarvan ik diensten afneem is om op het idee te komen om mij te factureren. Maar wat ik mee te weten en wat is kan verschillen.

Ben ik correct met de stelling dat als mijn ISP mij geen factuur uitschrijft dat niet mijn probleem is?

Bedankt!

PS; ik besef dat als die er ooit wel achter komt dat ze mij vergeten zijn ik dan een aanzienlijk bedrag te betalen ga hebben. Daar hou ik rekening mee.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 19 okt 2020 16:28

Probleem gaat zijn dat als u ergens een fout hebt gemaakt bij de registratie (letter of cijfer ergens omgewisseld) en dat de oorzaak is dat de facturen niet bij u komen, de extra kosten voor u gaan zijn. Ik zou toch eens informeren hoe het juist zit.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 19 okt 2020 22:28

Probleem gaat zijn dat als u ergens een fout hebt gemaakt bij de registratie (letter of cijfer ergens omgewisseld) en dat de oorzaak is dat de facturen niet bij u komen, de extra kosten voor u gaan zijn. Ik zou toch eens informeren hoe het juist zit.
Maar aangezien TS de facturen ook in het klantenportaal kan raadplegen, en er daar ook geen staan, lijkt dit mij niet van toepassing hier.

In ieder geval: het bedrijf in kwestie heeft 5 jaar de tijd om het verschuldigde bedrag te incasseren.

Reclame

WalterBE
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2020 00:27

Dat noemen ze toeval.

Daarjuist een e-mail ontvangen dat ik morgen facturen ga krijgen voor de voorgaande maanden met het verzoek die te betalen. Blijkbaar was de reden dat ik geen facturen ontving een betwisting van die (niet bestaande) facturen dat nu verworpen is. Wat ik niet begrijp aangezien ik die niet bestaande facturen nooit betwiste.

Maarja, dat is een situatie zoals een leerkracht ooit graag zei; 'best niet te veel over nadenken, daar is al eens een aap zot van geworden.' Ik ga die gewoon betalen nu dus.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 okt 2020 03:52

Verstandig. Hier staan regelmatig topics van mensen die het onterecht vinden als ze na een jaar bijvoorbeeld alle facturen ineens krijgen en dan alles in 1 keer moeten betalen.

Hoe langer het duurt, hoe zuurder. Van de intrest zou je toch niet rijk geworden zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”