Fitness Abonnement Corona

hexbite
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Fitness Abonnement Corona

#1 , 07 okt 2020 16:58

Beste,

Even naar jullie inzichten vragen.

Ik heb een jaarlijks abbonement afgesloten dat eindigt op 30/09/2020. Echter, de fitness was een maand gesloten in mei (owv Corona), de club heeft dan geen betaling gevraagd. Ze hebben echter stilzwijgend het abbonement een maand opgeschort en zeggen nu dat ik nog een betaling moet doen voor de maand oktober.

Mijn standpunt: ik heb hier helemaal niet om gevraagd. Ik heb de fitness deze maand ook niet meer gebruikt en ben dit ook niet van plan. Op welke juridische basis kan de club zich beroepen om dit toch te vragen? In de voorwaarden zie ik hieromtrent niets terug.

Het is 40EUR, maar het gaat ook om het principe dat ik geen keuze heb gehad en dit voelt niet correct aan.

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 08 okt 2020 10:31

Factuur aangetekend protesteren.
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12816

#3 , 08 okt 2020 13:09

Voor de volledigheid, de fitnessketens hebben de lockdown ook niet gewenst, allesbehalve. Ik kan beide standpunten wel begrijpen, maar als uw contract letterlijk zegt dat het op 30/09/2020 eindigt, hebt u zeker gelijk.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 08 okt 2020 22:11

Als TS voet bij stuk houdt, kan de fitnesszaak dan de betaling van die gesloten maand ook niet eisen aan TS wegens overmacht?

Ik zie het eerder zo: TS heeft ingetekend op 12 maanden fitness, 12 maanden te betalen. TS zal 12 maanden fitness krijgen waarvoor er 12 maanden dienen betaald te worden.

Kristof13a
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 okt 2020 11:53

Mijns inziens, contract afgesloten voor een bepaalde duur aan X euro per maand.
Fitness verplichte sluiting = geen dienst geleverd = geen betaling vereist. Einddatum in het contract blijft gelden.
Voor de periode van sluiting ontving het fitnesscentra toch een premie van de overheid om het verlies van inkomen te compenseren?
Door het verlengen van de einddatum lijkt het fitnesscentrum 2x langs de kassa te passeren.

Terug naar “Consumenten Koop”