Loodgieter stuurt geen factuur binnen jaar.

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Loodgieter stuurt geen factuur binnen jaar.

#1 , 12 sep 2008 17:19

De loodgieter heeft tijdens de renovatie van ons huis alle werken gedaan.

We dachten wel snel een factuur te krijgen, maar die bleef uit.
Factuur moest omdat we die moesten inleveren bij de bank.

Omdat ons budget voor verbouwingen een beetje te weinig leek was het geld uiteindelijk op aan andere dingen.

Meer dan een jaar na datum belt hij, voor zijn geld.
We laten hem langskomen en hij heeft een werkbonneke bij met een bedrag op. Verder niks.

Factuur gaat niet omdat er al een jaar voorbij is.

Wat nu als er iets mis gaat? Als er bijv. een leiding springt of ik weet niet wat?
Het bedrag dat we wel hebben betaald hebben we moeten overschrijven naar de rekening van zijn vrouw.
Kan ik eventueel daarmee zeggen van : hey manneke, hier is't bewijs dat je bij ons bent komen werken, kom het nu maar herstellen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 12 sep 2008 20:15

Hebt u dan al betaald? Ik zou gewacht hebben op een officiële factuur ... van toch tenminste een gedeelte van het bedrag. Het is duidelijk dat de loodgieter gewoon een bonnetje geeft en laat overschrijven op een andere rekening omdat hij die inkomsten gewoon in het zwart wil hebben. Het kan ook zijn dat jullie zo hebben afgesproken, maar er moet toch tenminste van een deel van het werk een factuur zijn, o.a. voor garantie.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 13 sep 2008 10:37

Wat nu als er iets mis gaat? Als er bijv. een leiding springt of ik weet niet wat?
Zonder officiele factuur kan je ook geen 'garantie' inroepen. Er is zogezegd niks uitgevoerd!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”