aankoop 2e hands caravan particulier, verkoper komt terug op getekende overéénkomst

jasondp22
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

aankoop 2e hands caravan particulier, verkoper komt terug op getekende overéénkomst

#1 , 05 okt 2020 10:21

Beide vragen samengevoegd - JurecaBE - moderator

Wij kochten een stacaravan via 2ehands op een camping. Er werd een papier opgemaakt dat de beide partijen een overéénkomst hadden voor de caravan, 14.000€ totaal, met een voorschot van 500€. De overige 13.500 te betalen bij overdracht sleutel (1okt) , mits akkoord van de campingeigenaars waar de caravan staat en zou blijven staan. Dit stond zo op het opgemaakte papier die door beide partijen getekend werden. Nu wou hij eerst de overdracht sleutel uitstellen naar 15okt (wat meer tijd om de caravan leeg te maken) ik stemde hier mee in. Nu gisteren vroeg hij het volledige bedrag reeds over te schrijven ( voor overdacht sleutel) zodat "hij alles in orde kon maken". Meneer zelf zit in buitenland en zou dit laten afhandelen door een vertrouwenspersoon. Ik weigerde eerst het volledige bedrag te betalen , als ik dat niet wou doen zou hij de overeenkomst beëindigen. Ik belde vervolgens naar de eigenaars van de camping om dit uit te leggen en indien ik zou vooruitbetalen en de verkoper niet meer zou horen, of ik dan toch in de caravan zou kunnen via deze campingeigenaars. Nu laten die mij weten dat ze op de hoogte zijn van de aankoop maar dat we zowiezo eerst dienen langs te gaan om alles te bespreken voor overname standplaats en dergelijke.
Ik laat dit weten via mail aan de verkoper dat ik eerst moet langsgaan bij de campingbeheerders vooraleer ik hem zou opbellen om alles af te ronden. Nu belt hij gisterenavond dat dit niet de afspraak was en de verkoop dus moet geannuleerd worden. En hij me de 500€ wil terugstorten. Echter wil ik helemaal die 500€ niet terug maar de caravan. Nu blijkt dat hij een bod heeft van 17500€ en hoogstwaarschijnlijk daarom de verkoop niet wil laten doorgaan. Indien niet , en hij verbreekt toch de overéénkomst , kan dit zomaar? Of heb ik recht op een schadevergoeding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jasondp22
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2020 15:45

Wij kochten een stacaravan van een particulier op een camping. Er werd een document opgemaakt dat de beide partijen een overéénkomst hadden voor de caravan, 14.000€ totaal, met een voorschot van 500€. De overige 13.500 te betalen bij overdracht sleutel (1okt) , mits akkoord van de campingeigenaars waar de caravan staat. Dit stond zo op het opgemaakte papier die door beide partijen getekend werd. Nu wou de verkoper eerst de overdracht sleutel uitstellen naar 15okt (wat meer tijd om de caravan leeg te maken) ik stemde hier mee in. Gisteren vroeg hij het volledige bedrag reeds over te schrijven ( vooraleer de overdacht sleutel) zodat hij "alles in orde kon maken". Verkoper zelf zit in buitenland en zou dit laten afhandelen door een vertrouwenspersoon. Ik weigerde eerst het volledige bedrag te betalen , als ik dat niet wou doen zou hij de overeenkomst beëindigen zei hij. Ik belde vervolgens naar de eigenaars van de camping om dit uit te leggen en indien ik zou vooruitbetalen en de verkoper niet meer zou horen, of ik dan toch in de caravan zou kunnen via deze campingeigenaars. Nu laten die mij weten dat ze op de hoogte zijn van de verkoop maar dat we eerst dienen langs te gaan om alles te bespreken voor overname van de standplaats en dergelijke.
Ik laat dit weten via mail aan de verkoper dat ik eerst moet langsgaan bij de campingbeheerders vooraleer ik hem zou opbellen om alles af te ronden. Nu belt hij gisterenavond dat de campingbeheerders erbij betrekken niet de afspraak was en de verkoop dus moet geannuleerd worden. En hij me de 500€ wil terugstorten. Echter wil ik helemaal die 500€ niet terug maar de aankoop van de caravan voltooien. Nu blijkt dat hij een bod heeft van 17500€ en hoogstwaarschijnlijk daarom de verkoop niet wil laten doorgaan. Indien niet , en hij verbreekt toch de overéénkomst , kan dit zomaar?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”