Keuken Nieuwbouwproject

Sperwer87
Topic Starter
Berichten: 133

Keuken Nieuwbouwproject

#1 , 29 sep 2020 21:35

Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij besloten om een nieuwbouwwoning te kopen. Hierbij was het een totaalpakket. Dit wil zeggen dat wij moesten met speler x in zee gaan voor onze keuken, met speler Y voor onze badkamer,... . Voor ons was dit geen probleem.

In April 2019 zaten we een hele namiddag samen met X. Hierbij was de rode draad altijd "onderhoudsvriendelijk". Tijdens de middag heeft de keukenbouwer ons composiet aangeraden. Enorm onderhoudsvriendelijk en we gingen er niks van werk aan hebben. Uiteindelijk hebben ze dan alles uitgetekend en besloten we voor composiet te gaan omdat het zo gemakkelijk was in onderhoud. In totaal hadden we een meerprijs boven de € 10 000, vooral door het werkblad. Dit is enorm veel geld maar een keuken is voor 20 jaar dus besloten wij om daarvoor te gaan.

Omwille van de corona heeft het project wel wat uitgelopen maar begin juni hebben ze de keuken geïnstalleerd met een tijdelijk werkblad. In juli hebben ze dan het werkblad geïnstalleerd. Tijdens de installatie van het werkblad hadden we direct al onze twijfels: iedereen zijn handen bleef er maar instaan. Toen direct contact opgenomen met X en dit was normaal. Een paar dagen wachten en het probleem ging opgelost worden.

Probleem werd echter niet opgelost, integendeel. Alles wat je doet op je werkblad kon je zien, vooral als de zon erop zat. Je kon zien waar je overal je handen op had gezet, waar je bord had gestaan, waar de glazen hadden gestaan,... . Zelfs na het reinigen (volgens hun met water want je mag geen huishoudzeep gebruiken) blijven er regelmatige sporen staan die pas na een 3-tal dagen verdwijnen.

Opnieuw contact opgenomen met X dat dit product niet voldoet aan de voorwaarden die ze in het begin hadden beloofd: onderhoudsvriendelijk. Daarop reageerde ze dat ze het gingen doorgeven naar hun leverancier en dat zij het probleem gingen oplossen. 15 telefoontjes en 20 dagen later hadden we eindelijk een afspraak met hun leverancier. De leverancier echter heeft gewoon het blad ingesmeerd met huishoudzeep en gaf aan dat het probleem opgelost was. En inderdaad, je het blad stond dan mooi. Maar achter een paar dagen was het weer van dat. Handen die er dagen bleef instaan, kringsporen van glazen die je er maar niet uitkreeg behalve door dagen te wachten... . Opnieuw contact opgenomen met X maar daar werden we constant van het kastje naar de muur gestuurd. Twee aangetekende zendingen, 6-tal mails, 25 mails en 40 dagen later eindelijk weer een afspraak met hun kunnen maken. Ze gingen opnieuw hun leverancier sturen.

Maar identiek hetzelfde verhaal. Hij smeert het in met huishousprodukt, trekt er foto's van en is weer weg. Maar probleem is nog altijd niet opgelost. Vandaag opnieuw contact met hun opgenomen dat blad nog altijd niet voldoet aan de voorwaarden en dat je er alles op ziet. Wij willen graag dat er iemand langs komt van X zelf. Zij geven echter aan dat voor hun de klacht is gesloten omwille van de foto's van de leverancier en ze er niet meer voor gaan kijken. Ze gaan dus zelf ook niet komen kijken.

Echter, de factuur van de meerprijs staat nog open en wij willen die pas betalen achter dat het werkblad aan de eisen voldoet. Dit ook heel duidelijk gezegd aan hun waarbij zij reageren dat ze hun advocaat gaan inschakelen.

En wat nu? Ik zit met een werkblad die totaal niet aan de afgesproken voorwaarden voldoet maar nergens staat het op papier dat het afgesproken was dat het onderhoudsvriendelijk moet zijn. Zij hebben de steen geleverd volgens het contract. Wat moet ik nu doen? Wenen in een hoekje dat het schandalig duur werkblad niet voldoet aan de eisen en heel de boel betalen? Of heb ik andere opties?

Ondertussen ook gebeld naar de architect en die gaf aan dat ik geen poot heb om op te staan omwille van de bewijslast. Ik kan immers niet bewijzen dat dit "de eis" was.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1144

#2 , 30 sep 2020 09:04

die huishoudzeep kopen en zelf kuisen .

Je zegt het zelf : ....En wat nu? Ik zit met een werkblad die totaal niet aan de afgesproken voorwaarden voldoet maar nergens staat het op papier dat het afgesproken was dat het onderhoudsvriendelijk moet zijn. Zij hebben de steen geleverd volgens het contract. Wat moet ik nu doen? Wenen in een hoekje dat het schandalig duur werkblad niet voldoet aan de eisen en heel de boel betalen? Of heb ik andere opties?....

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 sep 2020 09:20

Laat er zelf eens iemand anders naar kijken, bijvoorbeeld van een tegelzaak waar ze gewend zijn met composiet/natuursteen te werken. Misschien is er wel een heel eenvoudige oplossing, een soort sealend product of zo?

Reclame

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2020 09:20

En post misschien eens wat foto's op Livios/Bouwinfo forum

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 sep 2020 10:22

Een keukenblad moet je toch dagelijks kuisen en afwrijven. Wat is dan het probleem. Ik wil ook wel een keuken die je nooit moet kuisen. :D

Sperwer87
Topic Starter
Berichten: 133

#6 , 30 sep 2020 13:14

Een keukenblad moet je toch dagelijks kuisen en afwrijven. Wat is dan het probleem. Ik wil ook wel een keuken die je nooit moet kuisen. :D
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Zelfs na het kuisen zijn er sommige plekken (zoals kringglazen) nog dagen zichtbaar op het werkblad. Hoeveel keer je ook kuist speelt geen enkele rol.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#7 , 30 sep 2020 17:00

Wat ik vreemd vind is dat die vlekken na een aantal dagen verdwijnen.
Als ik een kring heb, dan blijft die krijg daar staan tot wanneer ik die schoonmaak met een schoonmaakmiddel.

Mij lijkt het gewoon dat je elke keer met dat huishoudmiddel moet schoonmaken.

Sperwer87
Topic Starter
Berichten: 133

#8 , 30 sep 2020 19:16

Wat ik vreemd vind is dat die vlekken na een aantal dagen verdwijnen.
Als ik een kring heb, dan blijft die krijg daar staan tot wanneer ik die schoonmaak met een schoonmaakmiddel.

Mij lijkt het gewoon dat je elke keer met dat huishoudmiddel moet schoonmaken.
Zowel met water als met huishoudzeep veranderd er niks.

Franciscus
Berichten: 38599

#9 , 30 sep 2020 19:19

Dat niet genoemd huishoudmiddel wel.
Ga eens bij andere verkopers van composietbladen vragen hoe men dat moet afkuisen.

Terug naar “Consumenten Koop”