Trouw zaal voorschot

Elsc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Trouw zaal voorschot

#1 , 25 sep 2020 19:31

Hallo,

Mijn partner en ik boekten begin dir jaar een zaal voor onze trouw, die normaliter 9/10 ging doorgaan.

We hebben deze afgezegd omwille van de coronamaatregelen. Geld terug geven willen ze al sowieso niet, maar over een waardebon doen ze ook moeilijk.

Hebben jullie raad voor mij wat hier de regels omtrent zijn?

Alvast bedankt. Groetjes!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 25 sep 2020 20:42

Trouwfeesten zijn toegelaten in feestzalen.

U heeft dus eenzijdig de overeenkomst verbroken, waarbij de kans klein is dat de uitbater iemand anders zal vinden op deze tijdspanne.

Lijkt mij volkomen terecht dat deze het geld mag inhouden dus, en geen compensatie verschuldigd is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2020 10:05

met de regels die op 1/10/2020 van toepassing is sluit ik me aan bij de vorige , dus hij moet je niks .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 sep 2020 10:17

Wanneer heb je die zaal geannuleerd? Was dat reeds in maart/april, of recent?

Elsc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 sep 2020 15:27

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reactie, maar ik heb de zaal reeds opgezegd op 30juni, wanneer het verboden was een trouwfeest te geven.

Ik denk volgens mij dat diegene genoeg tijd had om opnieuw iemand te vinden voor een trouwerij? Het is pas sinds eergisteren dat er is gezegd dat het terug was en grote kans dat het op 9/10 weer niet mag. Het voorschot gaat om €2500 dus ik wou dit eerder afzeggen, zodat ik niet nog meer voorschotten hoef te verliezen. Dus jullie vinden dat de zaal mij niets hoeft dan?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 sep 2020 15:46

Dat het een zeer moeilijke zaak is zeker.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 26 sep 2020 16:33

ik heb de zaal reeds opgezegd op 30juni, wanneer het verboden was een trouwfeest te geven.
Als zij de zaal opgezegd hadden, hadden ze moeten terugbetalen. Maar jij hebt opgezegd, dus jij draait er volledig voor op.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”