Verkoops overeenkomst auto

Brechtl1996
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verkoops overeenkomst auto

#1 , 24 sep 2020 22:53

hallo, ik ben 2 maanden geleden een koop van een auto aangegaan nu wil ik deze koop annuleren. Ik heb een voorschot van 500 euro betaald op het bedrag van 5000. De papieren van de auto (engelse papieren) waren nog niet aanwezig. Op het contract staat dat de koop in voorbehoud is van de engelse papieren. Ondertussen zijn we 2 maanden verder en de verkoper heeft de papieren nog niet. Omdat ik niet meer wil wachten wil ik de koop annuleren. Ik ben bewust dat ik men voorschot kwijt ben. Maar kunnen hier nog meer gevolgen komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 sep 2020 07:34

staat er ook ergens een datum op dat de papieren geleverd dienen te worden ?

Brechtl1996
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2020 09:57

Dat is het probleem staat geen datum van levering op anders had ik na die datum men voorschot wel terug gekregen. Maar dat voorschot maakt me niet zoveel uit het gaat om de rest van het geld

Reclame

Sirkii
Berichten: 5417

#4 , 25 sep 2020 11:32

Stuur de verkoper een AS met kopie per gewone brief waarin je eist om de papieren binnen hooguit 2 weken in je bezit te hebben zoniet dat je de koop annuleert en je voorschot terug wil. Als de AS terugkomt ongeopend bewaren.

Brechtl1996
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2020 12:30

Als ik dat doe via die weg zou het dan juridisch inorde zijn?

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 30 sep 2020 19:52

Dan is er tenminste al een begin van bewijs. Om verder te gaan.
Verkoper in België of in de UK?

Terug naar “Consumenten Koop”