Auto gekocht bij handelaar

anadia
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto gekocht bij handelaar

#1 , 23 sep 2020 08:44

In begin van de maand hebben we een auto gekocht bij een handelaar. Vorige week geprobeerd om een afspraak te maken om erachter te kunnen gaan met nummerplaat, bleek uit dat er iets gebeurde waardoor auto bij mecanicien binnen was voor carrosserie, we waren erover ook niet geïnformeerd. Normaal gezien ging het klaar zijn tegen zaterdag/maandag. Nu is het verlengt geweest tot dinsdag/woensdag. Alle papieren zijn ondertussen al in orde en mijn ouders willen niet meer wachten. Kunnen we er tegen iets doen of nog afwachten? Mijn vader vraagt of er mogelijkheid is om een deel van betaalde geld terug te vragen, aangezien deze situatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2020 10:31

Voor een vertraging in levering van enkele dagen lijkt dit me niet realistisch.

Je zou al bij de verkoopovereenkomst een uiterste levertermijn moeten schriftelijk vastgelegd hebben, en dan een schadevergoeding bij vertraging opgenomen of je schade kunnen bewijzen.

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2020 10:36

Mijn persoonlijke ervaringen: het merendeel van de garagisten die ik ken zijn verschrikkelijk slecht in communicatie.

Ze zouden veel vooroordelen over hun beroep zelf kunnen wegnemen door realistische termijnen op te geven en proactief klanten te informeren over de reden en duurtijd van vertragingen.

In de plaats daarvan nemen ze liever hun telefoon niet om om gesprekken te vermijden, of zijn ze er “net aan bezig”.

In andere sectoren was men op die manier al lang failliet...

Reclame

anadia
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 sep 2020 10:51

We hebben maar een factuur gekregen met bevestiging dat we voorschoot betaald hebben. De auto ging naar de keuring, ik heb dan de nodige papieren gekregen en de rest betaald. We hadden geen telefoon gehad of foto gehad van auto, dus we weten niet precies wat er aan de hand is/was. Het is raar voor me ouders dat het zo lang duurt tegen dat het vermaakt is en dat het steeds een andere datum zegt.

Terug naar “Consumenten Koop”