Beste Juridisch Forum,
Wij zijn op zoek naar de mogelijkheden om stappen te ondernemen ivm het volgende:
In februari 2020 hebben wij een pak “op maat” besteld bij geen namen noemen -JurecaBE -moderator (atelier dat maatpakken aflevert). Goed op tijd voor onze trouw in augustus dachten wij. Ondanks het wat opdringerige gedrag verliep het bestelproces vlot. Op het einde moesten wij wel reeds het volledige bedrag betalen (tip: nooit doen!).
Op de website staat een levertijd van 4 weken, echter hadden we in juni nog niets vernomen. Gebeld, antwoord: niet klaar door corona (met alle respect), bel begin juli nog eens terug. Midden juli teruggebeld, maar antwoordapparaat (zogezegd verlof). Daarna mail gestuurd met de vraag om eerlijk de levertijd de communiceren en indien niet op tijd, het bedrag terug te betalen. Hij belde toch terug, zei dat het de daaropvolgende maandag (op 2 weken voor de trouw) geleverd zou worden en stelde een compensatie voor (extra gratis vest, zoals verwacht nog niets van gehoord). Gezien we geen vertrouwen meer hadden, zijn we op zoek gegaan naar een plan B en hebben we ergens anders een pak besteld (dit werd wél in 2,5 weken geleverd!). Enkele dagen later: nog geen bericht van levering, daarna een mail gestuurd dat we de verkoop wilden ontbinden.
Even daarna bericht gehad dat het pak op 4 dagen voor het huwelijk geleverd zou worden, wat effectief zo was. Echter: bij de eerste pasbeurt was de broek en vest veel te groot. 2 dagen later teruggegaan, opnieuw gepast maar nog steeds niet ok. Een dag voor de trouw finaal teruggekeerd en leek het op het eerste zicht goed.
Echter, zijn de retouches enorm slecht uitgevoerd (broek trekt scheef in het kruis. Zowel de broek als de vest is vanbinnen bijzonder slechts bijgesneden en afgewerkt…hier hebben wij bewijs van). Ik heb het pak dan ook niet kunnen dragen op de trouwdag zelf. We hebben een klacht gestuurd en na de 2e mail antwoord gehad dat de stukken vervangen of hersteld kunnen worden. Gezien ons vertrouwen weg is, hebben we dit afgewezen, enkel geld terug is nu nog voldoende. Daarnaast is onze trouwdatum ook al voorbij. Dat was de reden waarvoor wij dit pak hadden besteld.
Kort: niet op maat, lange levertijd, slechte afwerking, geen eerlijke communicatie en prijs-kwaliteitverhouding is zwaar zoek.
Wat zouden wij kunnen doen in dit geval?
Alvast bedankt voor het advies.
Groeten,
geen namen noemen -JurecaBE -moderator