Terugbetaling voorschot

DenBiba
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling voorschot

#1 , 18 sep 2020 10:53

Ik heb 300 euro voorschot betaald voor het communiefeest van mijn dochter. In mei werd dit uitgesteld en ik was akkoord met de uitbater van de feestzaal om een flexibele oplossing te zoeken en dit feest in het najaar te houden (eind oktober).
Vorige maand kreeg ik een email van de uitbater van de feestzaal, waarbij hij zegt alle feesten voor dit najaar te annuleren. Deze annulatie kwam van hemzelf en op dat moment (en ook momenteel niet) is er nog niet geweten of dit eind oktober al dan niet wettelijk zal mogen doorgaan (geen overmacht dus).
Mijn voorschot krijg ik terug in de vorm van een tegoedbon, die beperkt is in de tijd. Maar ik hoef helemaal geen tegoedbon want ik kan er in principe weinig mee aanvangen. Heeft de uitbater het recht om mijn voorschot onder andere vorm terug te geven? Ik wil simpelweg mijn voorschot teruggestort op mijn rekening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 sep 2020 12:39

Normaal moet de eigenaar u het voorschot terug betalen, het is niet u schuld, maar door overmacht.
de uitbater heeft geen speciale kosten moeten maken dus ook geen verlies en ook u niet, de voorschoten komen bij grote feestzalen allemaal op een derde rekening van de uitbater, dus het kan geen probleem zijn
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”