Twee energiecontracten op hetzelfde adres

CityBird
Topic Starter
Berichten: 794

Twee energiecontracten op hetzelfde adres

#1 , 17 sep 2020 19:07

Ik heb toevallig twee energiecontracten afgesloten op hetzelfde adres, appartement in verhuur, leegstand.

Eerste op de normale wijze schriftelijk ondertekend via een overdrachtsformulier.

Tweede via agressieve marketing, telefonisch bevestigd in een bui van verwarring en onoplettendheid. Bedrijf is mijn details te weten gekomen via huurder vermoed ik.

1) Welk energie contract is geldig?
2) Ik wil vermijden dat ik in een bureaucratisch kluwen terecht kom. Wat doe ik best? Ik heb het tweede reeds geprotesteerd via hun website. Leverancier accepteert dit niet en zegt dat dit geldig is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 17 sep 2020 19:09

De laatste. Die gaat overnemen van de eerste.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 sep 2020 10:30

Tweede via agressieve marketing, telefonisch bevestigd in een bui van verwarring en onoplettendheid.
1) Welk energie contract is geldig?
Beide
Maar de tweede gaat de eerste opzeggen
Minimum contractduur is 1 maand

Welke rekeningen er nog komen van de eerste hangt af van welk contract u afsloot en de voorwaarden daarvan - sommige rekenen een vaste vergoeding op jaarbasis aan, andere à rato.
2) Ik wil vermijden dat ik in een bureaucratisch kluwen terecht kom. Wat doe ik best? Ik heb het tweede reeds geprotesteerd via hun website. Leverancier accepteert dit niet en zegt dat dit geldig is.
Bent u een natuurlijk persoon, en is de verkoop op afstand gebeurd ?
Hoe lang nadien proberen opzeggen ?

Reclame

CityBird
Topic Starter
Berichten: 794

#4 , 18 sep 2020 13:03

Ben natuurlijk persoon. Heb de dag nadien al opgezegd. Een is per telefoon, tweede via website online. Weet niet welk nu eerst is.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 18 sep 2020 15:18

Energie contract moet door de (tweede) leverancier schriftelijk aan u bezorgd worden, én door u bevestigd worden ... kan elektronisch .

U moet dus die info hebben (gekregen) ...


Literatuur:

https://www.vreg.be/sites/default/files ... kkoord.pdf



VREG heeft ook gids ifv welke klacht je hebt:

https://www.vreg.be/nl/contact

Terug naar “Consumenten Koop”