Poorten nog niet geplaatst 11 maand na voorschot, failliet?

Elliot
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Poorten nog niet geplaatst 11 maand na voorschot, failliet?

#1 , 14 sep 2020 18:33

In september 2019 heb ik een offerte ondertekend voor het plaatsen van 2 metalen poorten bij een particuliere zelfstandige met goede credentials (via kennissen).
In oktober 2019 heb ik 1800€ voorschot gestort voor ‘materiaalkosten’ en heb hiervan een ondertekend bewijs. Hier staat evenwel geen uiterste plaatsingsdatum op vermeld.
Vanaf dat moment is het een aaneenschakeling van telefoontjes en facebook messenger berichten met beloften voor data van de kant van de plaatser. Meermaals per maand en nooit kwam hij opdagen.
Ik heb hem zonet nog eens gebeld en verneem dat hij familiale en financiële problemen heeft en dat hij op het eind van dit jaar ‘stopt als zelfstandige’.
Ik zie het failliet aankomen. Hoewel hij belooft ons nog te zullen bedienen geloof ik hier niet in.
Kan ik nu best een aangetekende ingebrekestelling sturen?
Of is er een betere manier om mijn voorschot proberen terug te krijgen,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 sep 2020 21:27

probeer je voorschot terug te krijgen of dat hij ze de maand nog plaatst, als hij failliet gaat heb je niks meer .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”