Pagina 1 van 1
Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 05 sep 2020 14:46
door aceke
Beste,
Ik heb in juli ramen besteld bij een erkende ramen leverancier hier een beetje verder in Genk.
ik heb via de website gevraagd om contact op te nemen en er is een verkoper van hun naar hier gekomen.
hij heeft alles opgenomen en een paar dagen laten ben ik op kantoor de papieren gaan tekenen.
Eind augustus blijkt dat de definitieve opmeting niet is doorgegaan en ik ben gaan horen bij het bedrijf.
Zij melden dat de offerte die ik heb samen met de overschrijving niet van bij hun komen (zijn wel daar uit de printer op bedrijf getekend)
De verkoper is ook niet meer werkzaam daar.
Wat zijn mijn mogelijkheden?
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 05 sep 2020 14:50
door Franciscus
Kan u nagaan naar waar uw overschrijving is gegaan - bankrekening nr.
Is dar rekeningnr van de firma?
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 05 sep 2020 15:08
door aceke
Nee, de rekening nr staat niet op de website van de winkel, kon ik dus niet controleren. Waarschijnlijk staat dit op de verkoper zelf maar dat kan ik nu niet met zekerheid zeggen.
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 05 sep 2020 17:10
door aceke
In mijn ogen is het bedrijf verantwoordelijk voor de fraude van medewerkers? En gaat het bedrijf het gevraagde moeten leveren aan de prijs?
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 09:36
door aceke
Update: ik heb een reactie gehad van de persoon die de Facebook pagina beheerd.
Ze zijn blijkbaar in een proces met de verkoper, er zijn dus meerdere gedupeerden.
Moet ik zelf nog klacht indienen tegen het bedrijf of verkoper?
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 12:29
door mava105
Wil je uw geld terug zien dien je best zelf ook een klacht in.
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 12:47
door aceke
Wil je uw geld terug zien dien je best zelf ook een klacht in.
Tegen de verkoper of tegen het bedrijf?
Want ik heb toch geen contract met de verkoper? Hij heeft fraude tegenover het bedrijf gepleegd?
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 16:14
door mava105
Stond dat contract / bestelbon op papier van dat bedrijf? Dan ken jij enkel dat bedrijf en is het aan het aan hen op hun beurt de juiste persoon te vervolgen
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 17:07
door aceke
Stond dat contract / bestelbon op papier van dat bedrijf? Dan ken jij enkel dat bedrijf en is het aan het aan hen op hun beurt de juiste persoon te vervolgen
Bestelbon is op naam van bedrijf, factuur ook enkel rekening nr is niet van hun, factuur is in de toonzaal meegegeven.
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 17:32
door scorpioen
Het bedrijf is waarschijnlijk aansprakelijk voor wat de verkoper doet. Het bedrijf moet ofwel de ramen plaatsen, ofwel terugbetalen. Stel het bedrijf in gebreke met een aangetekend schrijven.
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 18:04
door aceke
Het bedrijf is waarschijnlijk aansprakelijk voor wat de verkoper doet. Het bedrijf moet ofwel de ramen plaatsen, ofwel terugbetalen. Stel het bedrijf in gebreke met een aangetekend schrijven.
Toevallig een link naar de exacte wetgeving, dan kan ik dat mee in de brief vermelden.
Re: Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd
Geplaatst: 06 sep 2020 18:13
door scorpioen