Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

Ramen gekocht in bedrijf, verkoper blijkt fraude te hebben gepleegd

#1 , 05 sep 2020 14:46

Beste,

Ik heb in juli ramen besteld bij een erkende ramen leverancier hier een beetje verder in Genk.
ik heb via de website gevraagd om contact op te nemen en er is een verkoper van hun naar hier gekomen.
hij heeft alles opgenomen en een paar dagen laten ben ik op kantoor de papieren gaan tekenen.
Eind augustus blijkt dat de definitieve opmeting niet is doorgegaan en ik ben gaan horen bij het bedrijf.
Zij melden dat de offerte die ik heb samen met de overschrijving niet van bij hun komen (zijn wel daar uit de printer op bedrijf getekend)

De verkoper is ook niet meer werkzaam daar.

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 05 sep 2020 14:50

Kan u nagaan naar waar uw overschrijving is gegaan - bankrekening nr.
Is dar rekeningnr van de firma?

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#3 , 05 sep 2020 15:08

Nee, de rekening nr staat niet op de website van de winkel, kon ik dus niet controleren. Waarschijnlijk staat dit op de verkoper zelf maar dat kan ik nu niet met zekerheid zeggen.

Reclame

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#4 , 05 sep 2020 17:10

In mijn ogen is het bedrijf verantwoordelijk voor de fraude van medewerkers? En gaat het bedrijf het gevraagde moeten leveren aan de prijs?

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#5 , 06 sep 2020 09:36

Update: ik heb een reactie gehad van de persoon die de Facebook pagina beheerd.
Ze zijn blijkbaar in een proces met de verkoper, er zijn dus meerdere gedupeerden.
Moet ik zelf nog klacht indienen tegen het bedrijf of verkoper?

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 06 sep 2020 12:29

Wil je uw geld terug zien dien je best zelf ook een klacht in.

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#7 , 06 sep 2020 12:47

Wil je uw geld terug zien dien je best zelf ook een klacht in.
Tegen de verkoper of tegen het bedrijf?
Want ik heb toch geen contract met de verkoper? Hij heeft fraude tegenover het bedrijf gepleegd?

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 06 sep 2020 16:14

Stond dat contract / bestelbon op papier van dat bedrijf? Dan ken jij enkel dat bedrijf en is het aan het aan hen op hun beurt de juiste persoon te vervolgen

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#9 , 06 sep 2020 17:07

Stond dat contract / bestelbon op papier van dat bedrijf? Dan ken jij enkel dat bedrijf en is het aan het aan hen op hun beurt de juiste persoon te vervolgen
Bestelbon is op naam van bedrijf, factuur ook enkel rekening nr is niet van hun, factuur is in de toonzaal meegegeven.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 sep 2020 17:32

Het bedrijf is waarschijnlijk aansprakelijk voor wat de verkoper doet. Het bedrijf moet ofwel de ramen plaatsen, ofwel terugbetalen. Stel het bedrijf in gebreke met een aangetekend schrijven.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#11 , 06 sep 2020 18:04

Het bedrijf is waarschijnlijk aansprakelijk voor wat de verkoper doet. Het bedrijf moet ofwel de ramen plaatsen, ofwel terugbetalen. Stel het bedrijf in gebreke met een aangetekend schrijven.
Toevallig een link naar de exacte wetgeving, dan kan ik dat mee in de brief vermelden.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#12 , 06 sep 2020 18:13

Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Consumenten Koop”