Factuur Orange

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Factuur Orange

#1 , 01 sep 2020 14:11

In 2019 had ik 2 abonnementen bij Orange.
Ik besluit beide op te zeggen en doe dit via aangetekend schrijven.

Alles lijkt in orde te zijn, ik krijg van beide abonnementen een slotfactuur en ik hoor niets meer.

Juni dit jaar krijg ik onverwacht een factuur binnen van Orange. 1 van mijn 2 lijnen bleek plots opnieuw actief te zijn. Ik bel naar Orange, die valt ook uit de lucht, maar zegt dat hij het factuur gaat annuleren. Het is duidelijk een fout.

In augustus krijg ik een brief van een deurwaarder en een 2de factuur: aanmaningskosten voor mijn factuur van juni.

Ik bel opnieuw... krijg een nogal onvriendelijk persoonlijk van de financiële dienst aan de lijn, die beweert dat ik moet betalen, dat er gewoon maanden aan een stuk een technisch probleem is geweest met mijn lijn en dat die terug actief is geworden in mei Vandaar de factuur.

Ik vraag waarom ik dan al die maanden niets heb moeten betalen, tenslotte... lijn geblokkeerd of niet... er is toch abonnementsgeld te betalen? Daar krijg ik geen antwoord op.

Ik haak in en begin wat te zoeken. Ik vind jammer genoeg niet de bewijzen van de aangetekende schrijvens, maar tref in mijn mailbox wel een mal aan voor het opzeggen van 1 van de 2 abonnementen. Ik denk het nr. te herkken, dus bel opnieuw.

Nu krijg ik opnieuw te horen dat ze het factuur gaan annuleren, en dat ik per sms een bevestiging ga krijgen...

Een week verder, en nog niks...

Wat nu? :-/

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 01 sep 2020 14:12

heel de boel nog eens aangetekend verzenden ;-)

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 01 sep 2020 14:17

heel de boel nog eens aangetekend verzenden ;-)
inderdaad, en hun daar in een 2e schrijven nogmaals melden dat u eerder op datum X in haar Y alles reeds hebt opgezegd en dat dit bevestigd werd door hun om datum Z.

als dat niet helpt en ze blijven u lastig vallen;

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41


deurwaarder kan niet veel doen, die treed momenteel op als incassobureau en kan buiten wat dreigen niks doen

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#4 , 01 sep 2020 14:21

Dank je wel.

Intussen blijkt het toch opgelost te ziijn. :-) Ik ken een azijnpisser van de facturatiedienst die ik nu vierkant mag uitlachen. :-D

lukasi
Berichten: 1147

#5 , 01 sep 2020 14:31

Een raad ; leg dit voor bij de ombudsdienst van telecommunicatie.
Een klacht , via telefoon naar orange , wordt aangenomen door verschillende personen. En je krijgt wel een dossiernummer van je klacht maar als je na enkele dagen terug belt dan is het dossier afgesloten.

Terug naar “Consumenten Koop”