Kapotte iPad tweedehands gekocht

Kvp1011
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Kapotte iPad tweedehands gekocht

#1 , 30 aug 2020 16:13

Ik heb tweedehands een iPad gekocht die er nieuw uitzag en eigenlijk bijna niet getest owv dat hij op fabrieksinstellingen stond. Heb er 400 euro betaald en blijkbaar na de software te vervangen is er een hardware probleem. Het toestel heeft eigenlijk nooit naar behoren gewerkt. Het zou me minstens nog 200 euro kosten bovenop de 50 euro van de software. Kan ik hier iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 30 aug 2020 16:24

Hebt u die aankopen bij een handelaar gedaan, of particulier?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 30 aug 2020 18:38

" na de software te vervangen is er een hardware probleem"
Software kan nog steeds geen hardware vernielen. Waarschijnlijk ondersteunt de hardware de software niet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 30 aug 2020 19:19

Laat me raden... Jailbreak?

Kvp1011
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 aug 2020 19:27

[quote=WP002 post_id=636423 time=1598807997 user_id=10824]
Laat me raden... Jailbreak?
[/quote]

Wat is jailbreak??

Kvp1011
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 aug 2020 19:28

Hebt u die aankopen bij een handelaar gedaan, of particulier?
Particulier en cash betaald. Heb wel zijn adres en alle communicatie

Kvp1011
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 aug 2020 19:30

Het zou blijkbaar idd van in het begin een hardware probleem geweest zijn maar dit wisten we pas als de software gereset en hergeinstalleerd is

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 30 aug 2020 20:19

Particulier moet geen waarborg geven. Je kan dus NIETS terugeisen

Blaatpraat
Berichten: 3793

#9 , 30 aug 2020 20:27

Welk hardware probleem, en hoe ben je dit te weten gekomen?
Wat heb je ondertussen veranderd aan de software, dat zoveel geld kost?
Heb je iets van papierwerk ondertekend bij de aankoop?

Tenzij het tegendeel bedongen is, zijn particuliere verkopers wel verantwoordelijk voor verborgen gebreken; dit is onafhankelijk van de garantie waar u inderdaad geen recht op heeft.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#10 , 31 aug 2020 09:33

Welk hardware probleem, en hoe ben je dit te weten gekomen?
Wat heb je ondertussen veranderd aan de software, dat zoveel geld kost?
Heb je iets van papierwerk ondertekend bij de aankoop?

Tenzij het tegendeel bedongen is, zijn particuliere verkopers wel verantwoordelijk voor verborgen gebreken; dit is onafhankelijk van de garantie waar u inderdaad geen recht op heeft.
Ja klopt, maar de koper moet bewijzen dat het verborgen gebrek er al was voor hij het toestel aankocht bij de particuliere verkoper.
Daar moet een deskundige aan te pas komen en een advocaat als de verkoper het niet erkent.
Kun je beter een nieuwe ipad kopen. Bovendien heeft de koper er zelf al aan geprutst.
Daarom de vraag: hoe weet TS wat er hardwarematig fout aan is, en wat is er dan mis met de hardware.
Mogelijks is dit al vastgesteld door een expert.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 31 aug 2020 09:38


Tenzij het tegendeel bedongen is, zijn particuliere verkopers wel verantwoordelijk voor verborgen gebreken; dit is onafhankelijk van de garantie waar u inderdaad geen recht op heeft.
Begin maar te procederen . De letter van de wet is zeer mooi, maar uitvoerbaar ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1479

#12 , 31 aug 2020 09:51

Laat me raden... Jailbreak?
Wat is jailbreak??
Het OS van het systeem "kraken" zodanig dat er ook niet geauthoriseerde content op kan gezet worden.

Kvp1011
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#13 , 31 aug 2020 11:56

Welk hardware probleem, en hoe ben je dit te weten gekomen?
Wat heb je ondertussen veranderd aan de software, dat zoveel geld kost?
Heb je iets van papierwerk ondertekend bij de aankoop?

Tenzij het tegendeel bedongen is, zijn particuliere verkopers wel verantwoordelijk voor verborgen gebreken; dit is onafhankelijk van de garantie waar u inderdaad geen recht op heeft.
Het hardware probleem is het moederbord dat vervangen moet worden. De ipad valt constant uit en moet telkens via itunes weer opgestart worden, ongeacht of de batterij opgeladen is of niet.
De software vervangen heeft me 75 euro gekost, het moederbord zou me 250 euro kosten.
Er is niets van de aankoop ondertekend, ik heb enkel het communicatieverkeer via chat tweedehands.

Kvp1011
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#14 , 31 aug 2020 11:57

Welk hardware probleem, en hoe ben je dit te weten gekomen?
Wat heb je ondertussen veranderd aan de software, dat zoveel geld kost?
Heb je iets van papierwerk ondertekend bij de aankoop?

Tenzij het tegendeel bedongen is, zijn particuliere verkopers wel verantwoordelijk voor verborgen gebreken; dit is onafhankelijk van de garantie waar u inderdaad geen recht op heeft.
Ja klopt, maar de koper moet bewijzen dat het verborgen gebrek er al was voor hij het toestel aankocht bij de particuliere verkoper.
Daar moet een deskundige aan te pas komen en een advocaat als de verkoper het niet erkent.
Kun je beter een nieuwe ipad kopen. Bovendien heeft de koper er zelf al aan geprutst.
Daarom de vraag: hoe weet TS wat er hardwarematig fout aan is, en wat is er dan mis met de hardware.
Mogelijks is dit al vastgesteld door een expert.

ik heb dit idd al laten nakijken door een expert en het moederbord zou vervangen moeten worden.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 31 aug 2020 12:19

Je hebt gewoon een kat in een zak gekocht.

Terug naar “Consumenten Koop”