Niet nakomen wettelijke garantie

Lotte Hofman
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Niet nakomen wettelijke garantie

#1 , 21 aug 2020 16:23

Wij kochten vorig jaar een zetel, echt vertoont deze slijtage die niet normaal is en niet komt door verkeerd gebruik.
De winkel waar we de zetel gekocht hebben wil hun verantwoordelijkheid niet nemen. We hebben reeds mails en aanmaningen gestuurd, proberen bellen maar de eigenaar heeft ons op elk kanaal geblokeerd.

Wat kunnen we ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 21 aug 2020 16:32

Hebt u die aanmaningen ook aangetekend doorgestuurd?

Lotte Hofman
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2020 16:35

Hebt u die aanmaningen ook aangetekend doorgestuurd?

Ja heb ik gedaan. Ik heb een aanmaning verstuurd via mail, aangetekende zending en gewone zending.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 aug 2020 18:00

Laat hem dan weten, ook aangetekend, dat als je geen garantie krijgt tegen../../.... je naar de vrederechter zal stappen. Vergeet dan evenwel niet dat die VR een deskundige zal aanstellen, van wie jij het voorschot zal moeten voorschieten. Indien je de zaak wint, kan je het terugvorderen van meubelwinkel.

Terug naar “Consumenten Koop”