Wat met het voorschot bij annulatie van feestzaal in 2022?

Arbitter05
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wat met het voorschot bij annulatie van feestzaal in 2022?

#1 , 21 aug 2020 02:47

Beste,

Eerst en vooral bedankt om de tijd te nemen. Dit te lezen en te helpen indien mogelijk. De situatie is als volgt:

Mijn vriendin en ikzelf gaan trouwen en hebben vorig jaar een feestzaal vastgelegd voor in de zomer van 2021. Wij hebben hier reeds een voorschot van 1000 euro betaald. Nu zijn wij dankzij corona beiden zonder job gevallen en hebben daarom contact opgenomen met de feestzaal om het feest te verzetten naar de zomer van 2022, zodat we nog wat kunnen sparen. Dit is inmiddels gewijzigd.

Nu blijkt dat de prijsverhoging van de feestzaal voor het jaar 2022 overeen komt met ongeveer 10 euro extra per persoon. Aangezien wij zo'n 100 mensen verwachten, is dit hetzelfde bedrag van ons voorschot. Na even na te denken vinden we dit veel te duur en zouden hierdoor graag willen annuleren.

Er is geen contract opgesteld en de feestzaal heeft ons nooit enige voorwaarden getoond. Wij hebben een voorschot overgeschreven en een factuur hiervan ontvangen.

Voordat ik de annulatie vraag met teruggave van het voorschot, zou ik graag willen weten van jullie in hoeverre deze vraag realistisch is. Dit gelet op het feit dat de trouw pas gepland is voor over twee jaar en de trouwzaal dus volgens mij nog geen onkosten kan hebben gemaakt.

Alvast bedankt voor de hulp en het advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2020 08:20

Je had nooit deze datum zomaar moeten verzetten, nu heeft je een nieuw contract voor volgend jaar aangegaan, en ben je u voorschoot kwijt.

En had je niks gezegd en afgewacht had men je voorschot voor deze zomer moeten terug geven. .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2020 09:42

Hebt u dat voorschot betaald toen u vastlegde voor 2021.
U schrijft: "Dit is inmiddels gewijzigd". Hoe is dit gebeurd? Werd u toen de prijsverhoging meegedeeld?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Arbitter05
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2020 10:06

Hebt u dat voorschot betaald toen u vastlegde voor 2021.
U schrijft: "Dit is inmiddels gewijzigd". Hoe is dit gebeurd? Werd u toen de prijsverhoging meegedeeld?
Beste,

Het voorschot werd betaald oorspronkelijk voor het feest van 2021 en is nu dus geldend voor het feest van 2022. De prijsstijging werd meegedeeld en in ons enthousiasme is er te snel toegezegd. De verlenging is via mail toegezegd.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 22 aug 2020 11:02

De prijsstijging werd meegedeeld en in ons enthousiasme is er te snel toegezegd. De verlenging is via mail toegezegd.
U was dus akkoord met de prijsverhoging. Einde oefening.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”