Bestelling geplaatst en verzending nog niet toegekomen

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

Bestelling geplaatst en verzending nog niet toegekomen

#1 , 15 aug 2020 16:30

Beste, een vriendin en ik hebben bij een Nederlandse webshop die op 31/12/2020 stoppen en nu kortingen geven van 35% allebei een bestelling geplaatst... Deze artikelen zouden op 5/08/2020 overhandigd zijn aan PostNL en tot op vandaag niet geleverd. Even in kort de juiste handelingen uitleggen:

31/07: krijgen een mail dat ze ze eind dit jaar stoppen en je nu bepaalde artikelen kan kopen aan -35%
31/07: zowel mijn vriendin als ik plaatsen een bestelling zij één van 100€ ik één van 250€
03/08: krijg ik mail dat enkele artikelen verkeerdelijk op voorraad stonden en dat deze niet geleverd kunnen worden, ik krijg de mogelijkheid om enkele andere artikelen uit te zoeken en te bestellen.
04/08: mail verzonden naar webshop welke artikelen ik ter vervanging wens.
05/08: 2 mails ontvangen, de eerste van een gedeeltelijke terugbetaling daar het totaal bedrag lager was en de 2de dat de bestelling afgerond is.
12/08: neem ik telefonisch contact op met de mensen van de webshop maar is een zeer slechte verbinding, lijn wordt verbroken. Probeer terug te bellen maar lukt niet in krijg wel volgende mail binnen:

Ik citeer
"Goedemorgen,



Sorry dat de verbinding van de telefoon weg viel. Door een storing van het toestel kan ik helaas (tijdelijk) geen gesprekken aannemen tot het toestel gemaakt is.

Ik ben bezig met post NL, ze hebben me helaas vanmorgen vermeld dat de zending die ik verstuurd hebt, zonder track en trace verstuurd is. Dit is erg balen, omdat ik er van overtuigd was dat de bestelling getrack en trace was. Maar door Corona hebben ze de voorwaarde veranderd zonder te melden. Ik heb een klacht neer gelegd en ze gaan nu kijken of ze het pakket kunnen achter halen.
Hier hebben ze een week voor nodig.


Omdat het bedrag van uw bestelling erg hoog was, wil ik het goed in de gaten houden en snap ik uw bezorgdheid. Helaas moeten we even geduld hebben met de verzending."

Het kan toch niet dat ik de enige Belg ben die via hun webshop bestel?

Heb in recht om mijn geld terug te vragen? Dit zeggen hun algemene voorwaarden: "5. Levering
5.1 De door Hobbyplanet opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is.
5.2 De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u." En het volgende
"Leveringstijd:
Zodra de betaling bij ons binnen is op het ons bekende rekeningnummer wordt uw bestelling door ons gepakt en zo spoedig mogelijk naar u verzonden.
De bestelling wordt na betaling binnen 1 á 2 werkdagen bij u bezorgd. Over het algemeen geldt, voor 12 uur besteld is volgende dag in huis. We zijn hierin wel volledig afhankelijk van PostNL en DHL."

Vriendelijke groeten,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding