verborgen gebrek bij aankoop camper

veronkiedw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verborgen gebrek bij aankoop camper

#1 , 13 aug 2020 09:44

wij kochten in maart 2020 een camper, een oldtimer van 30 jaar van een garagist dus met factuur. door de coronacrisis hebben wij deze pas juni kunnen ophalen.
In juli , na een panne werden we weggetakeld door sleepdienst die dan nog eens onze camper over de grond sleepte.

De panne werd veroorzaakt door slecht werkende startmotor die we op onze kosten hebben laten vervangen.

Voor de schade door takeldienst werd er een bestek opgemaakt door expertise in een onafhankelijke garage. Daar wees de garagist er ons op dat onze vloerplaat onder douchecompartiment zo rot was als iets en totaal niet meer veilig. hij raadde ons meteen terug te gaan naar verkoper omdat wij een jaar wettelijke garantie zouden hebben. De verkoper had ons verteld bij het begin dat hij geen garantie gaf (nu weten we waarom)

Wij zijn dan terug naar verkoper gereden die ons heel duidelijk maakte dat hij hier niets aan zou doen. Ik versta heel goed dat het oude wagen is en zaken versleten zijn. Maar had hij niet de meldingsplicht bij verkoop? Ik wil ook niet op de kap van een ander alles laten vernieuwen maar als een wagen niet veilig is, vind ik het al een andere zaak.

Wat nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 13 aug 2020 09:53

Gekocht van een garagist op factuur, met de vermelding dat u geen garantie krijgt?
Dan heeft u geen recht op 1 jaar, maar op 2 jaar garantie zelfs.

Het mag dan wel een oude wagen zijn, een professionele verkoper moet ervoor zorgen dat deze in orde is.

Ik zou bijvoorbeeld een klacht indienen bij de economische inspectie hiervoor al.

veronkiedw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 aug 2020 10:57

Er staat niets op de factuur van garantie wel of niet. Enkel mondeling heeft hij dit gezegd.
Economische inspectie? ik ga het opzoeken. Bedankt!

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 13 aug 2020 11:30

Hoe zat dat bij aankoop met de keuring ?

jef007
Berichten: 1681

#5 , 13 aug 2020 12:38

gekocht bij een garage .: je hebt WETTELIJK garantie!!

direct aangetekend in gebreke stellen

Terug naar “Consumenten Koop”