Annulering van bestelde wagen na stopzetten prdocutie

nverl
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Annulering van bestelde wagen na stopzetten prdocutie

#1 , 09 aug 2020 23:26

Beste,

Vorige maand bestelde ik via een leasingmaatschappij (via mijn werk) een wagen. Onlangs belde de persoon die mijn dossier behandeld langs de kant van de leasingmaatschappij met de boodschap dat de autoleverancier de bestelling wou stopzetten omdat de productie van het type wagen die ik bestelde wordt stopgezet (155pk versie wordt 160pk versie). Kortom, bestelling wordt geannuleerd.

Het voorstel van de autoleverancier (althans de verkoper bij mijn lokale dealer) was om eventueel stockwagen te kiezen, of een andere uitvoering kiezen.

Toch zijn niet al mijn problemen daarmee opgelost. Momenteel rijdt ik met een aanloopwagen (voorzien door de leasingmaatschappij om de wachttijd op de definitieve wagen te overbruggen), waarvan de maandelijkse leaseprijs beduidend hoger ligt dan de leaseprijs van de definitieve leasewagen (vanwege de verkorte spreiding van de vaste kosten). Door het stopzetten van de bestelling zal ik dus zeker ook enige tijd extra met de aanloopwagen moeten rijden (lees: extra kosten vanwege eenzijdige verbreking (?) van contract).

Kan ik deze extra kost van de aanloopwagen verhalen op de autoleverancier? Zo ja, voor hoeveel maanden (er is namelijk nog niet bekkend wanneer de 160pk versie in productie zou gaan, wel dat het zeker voor 2020 is)? Kan ik de oorspronkelijke prijs eisen van de leverancier voor de de licht opgedreven 160pk versie?

*Over de bestelbon van de autoleverancier zelf beschik ik niet, die zit bij de leasingmaatschappij. Ik heb wel een bestelbon ontvangen van de leasingmaatschappij.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 aug 2020 09:58

Welke extra kosten heb jij door iets langer met dei vervangwagen te blijven rijden?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 aug 2020 09:58

Welke extra kosten heb jij door iets langer met dei vervangwagen te blijven rijden?

Reclame

nverl
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 aug 2020 17:49

De aanloopwagen ("vervangwagen") is ongeveer 100 euro per maand duurder (de aanloopwagen is een goedkoper model).

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 10 aug 2020 20:02

Tussen wie is het contract voor de nieuwe auto ?

Waarom nog leasen als de problemen blijkbaar toch naar gebruikersniveau doorgeschoven worden :?:

Balletje terugkaatsen: wat stellen zij voor , en hoe gaan ze de extra kost compenseren ...

Terug naar “Consumenten Koop”