garantie 2 hands wagen

rudy01
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

garantie 2 hands wagen

#1 , 08 aug 2020 09:24

Hallo,

Ik heb een vraag ik heb een tweede hands wagen gekocht bij een 2 hands verkoper. Nu ik dacht dat de banden nog goed waren want er stond nog een goed profiel op ,maar als ik op de autostrade rij bij hoge snelheid trilt mijn stuur. Ben naar mijn garage geweest en hij zegt dat mijn banden afgevlakt zijn en dat er beter nieuwe banden op moeten. Is dat ook garantie of niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 aug 2020 11:19

Banden zijn nooit garantie, zeker geen 2de hands

jef007
Berichten: 1683

#3 , 08 aug 2020 11:31

is die door de "keuring voor verkoop "geraakt?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 aug 2020 11:59

Ja voor de keuring zijn banden soms nog goed tot aan het streepje op je band, maar in werkelijkheid is dit soms veel te weinig en zeker als je spoor niet juist is gesteld heb je dit leg nieuwe banden, en laat je spoor regelen zeer belangrijk .dit word niet gecontroleerd in de schouwing, enkel de fuseé pennen en stofkappen controleert men .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 aug 2020 12:23

Veel 2de handhandelaars zetten goede banden op voor een keuring, en die wisselen ze dan waar eens ze thuis zijn voor de verkoop

jef007
Berichten: 1683

#6 , 08 aug 2020 15:14

ik dacht dat de bandenmaat en het merk van de banden op het schouwingsbewijs staat

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 08 aug 2020 17:05

Bandenmaat misschien, maar zeker geen merk. En dat merk zal wel meer dan 4 dezelfde banden maken zeker, zodat het niet moeilijk zal zijn ze door eenzelfde paar banden te vervangen

rudy01
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 aug 2020 18:54

is die door de "keuring voor verkoop "geraakt?
ja In Asse, maar heb gehoord dat hij connecties daar heeft. Wat kun je er aan doen.

oldskoolgsxr
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 aug 2020 10:21

Een keurder die wakker is , zet merk , afmetingen, laad en snelheidsindex en profieldiepte. En vergelijkt met wat wettelijk is toegestaan voor dat voertuig.
Maar met de zeer grote drukte ( corona sluiting ) moet er veel ingehaald worden en zien ze profieldiepte wel eens over het hoofd.
De ronding van de band wordt niet nagekeken. Wel op beschadiging of nagels/spijkers in de band etc.
In de remmentesrbank kunnen ze ook zien of je slepende remmen hebt of ovale trommelremmen, onevenwicht en veel meer.

oldskoolgsxr
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 aug 2020 10:24

Connecties zullen hier niets helpen. De garagist mag niet meer naast de wagen staan tijdens de keuring en moet aan de uitgang zijn wagen ophalen. De keurder doet zijn ding alleen. De tijd van 50euro is al lang voorbij.

Oude Belg
Berichten: 3192

#11 , 11 aug 2020 17:20

Tja, een tweedehands verkoper die tweedehandswagens verkoopt. Niet normaal.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

rico123
Berichten: 176

#12 , 12 aug 2020 15:36

Trillingen op stuur kan ook zijn dat de wielen moeten gebalanceerd worden hé.
Ik woon kort tegen Asse ;-)
( Meldert )

Terug naar “Consumenten Koop”