helemaal geen contract ondertekend bij eci

devosstephanie
Topic Starter
Berichten: 1

helemaal geen contract ondertekend bij eci

#1 , 04 sep 2008 13:05

Ik had vorig jaar in de winkelstraat in Kortrijk ook contact gehad met iemand van ECI. Ze hield me tegen en vertelde me dat er een nieuwe winkel was en dat ze hierover een enquête afnamen voor het leesgedrag enzo te bestuderen. Ze vroegen me vragen als: wat is je favoriete boek,...

Ik heb toen mijn naam gegeven maar NIETS ondertekend, of zeker geen lidmaatschap aangegaan. Twee maanden later begon ik al boeken in de bus te krijgen en natuurlijk de bijhorende rekening.

Ik heb hiervoor verschillende e-mails gestuurd dat ik dit niet wenste en dat ik helemaal geen lid was geworden.

Na enkele e-mails heeft eci mij opgebeld en mij (onbeleefd) gezegd dat ik de boeken gewoon moest terugsturen en dat alles stop was gezet en dat ik niets ging moeten betalen.
Ik heb die mevrouw toen ook gevraagd hoe het kwam dat ik lid geworden was zonder mijn toestemming. Zij antwoordde dat ik zogezegd mondeling had toegestemd, maar dit klopt helemaal niet. Het enige contact dat ik ooit met eci heb gehad was die keer in kortrijk en daar was er geen sprake van lidmaatschap.

Een ander bewijs dat ik nooit een contract heb gezien of ondertekend heb, is omdat mijn naam verkeerd geschreven was. Ik zou moeten iets ondertekend hebben of een lidmaatschap aangegaan hebben, ik zou toch wel mijn eigen naam juist geschreven hebben.

Nu woon ik in ieper en ik vind niet dat ik die boeken moet terugsturen of terug moet dragen naar kortrijk. Waarom zou ik moeten geld uitgeven voor hun bedrog?

Na het telefoontje van ECI ben ik blijven rekeningen ontvangen en kosten voor het niet betalen van die rekeningen, zodat ik nu ondertussen al aan een rekening van tegen de 100 euro zit. Ik heb nu ook al een brief ontvangen dat ze gerechtelijke stappen zullen ondernemen.

Wat moet ik nu doen? Ik heb al e-mails gezonden, en het contract was zogezegd stopgezet. Moet ik hen laten doen of moet ik stappen ondernemen?

Stéphanie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 04 sep 2008 13:56

Zij zullen moeten bewijzen dat je een contract hebt getekend, en daarmee bedoel ik wel degelijk ondertekend. Zoniet is het uw woord tegen het hunne. Neemt men daarbij dat uw naam zelfs verkeerd geschreven was zal u zich niet al te veel zorgen moeten maken.

U hoeft de boeken ook niet terug te sturen. Wat u toegestuurd wordt zonder contract mag u beschouwen als "cadeautje".

Stuur ze een aangetekend schrijven terug, met daarin vermeldt dat u hen dankt voor het leuke cadeau van de boeken en dat u in overeenstemming met de geldende wetgeving op handelspraktijken deze niet zal terugsturen. U vermeldt er tevens bij dat elke aanspraak op betaling ongegrond is wegens het onbestaande zijn van een contract en dat u niet zal nalaten uw rechten als consument te verrdedigen voor de bevoegde rechtbanken.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 12 sep 2008 17:14

Zelfde geval bij een collega.

Haar meerderjarige zoon werd ook aangesproken op straat en gaf ook zijn naam op.

Paar maanden later zaten er boeken in de bus, een lidmaatschapsnummer en een overschrijving om die te betalen.

Hij had nooit iets getekend of had nergens in toegestemd.

Telefoontje leverde op dat hij had toegestemd om lid te worden.
Dus vroegen ze achter een bewijs, iets op papier.
Hun mededeling : jamaar, die vernietigen wij allemaal na 3 maanden.
Wat mij pure bullshit lijkt.

Ander argument : jamaar, het eerste pakket dat wij hebben gestuurd hebt u gehouden en hebt u betaald.

Omdat niemand van zijn gezin daar zich ook maar iets van kon herinneren, vroegen we om de gegevens van die overschrijven, bankrekeningnummer en dergelijke, valutadatum etc.

Die konden ze ons niet geven.

Conclusie : uiteindelijk heeft hij hen gezegd dat ze er niet goed van zouden zijn als ze hem nog een keer lastig zouden vallen.

Ze zijn er zelfs in geslaagd het adres van het call center te pakken te krijgen om de boeken persoonlijk terug te brengen, en volgens mij had dat helemaal niet gehoefd.

Stuur een aangetekende brief en vraag schriftelijk bewijs dat je lid wilde worden.

Anders hoef je die boeken helemaal niet terug te sturen!

Veel leesplezier!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”