TERUGBETALING VOORSCHOT REIS

Beekaert
Topic Starter
Berichten: 9

TERUGBETALING VOORSCHOT REIS

#1 , 31 jul 2020 12:39

Beste forumleden.

Nog voor de uitbraak van het covid 19 virus heb ik een reis geboekt, bij een erkend reisagentschap, naar Spanje.
Uiteraad is door de huidige omstandigheden deze reis niet mogelijk en is er mij, al tot tweemaal toe, een uitstel voorgesteld om de reis op een latere datum aan te vatten. Nu zou de reis doorgaan in september 2020, maar gezien de verwachte stijgingen van de besmettingen en ook het negatief reisadvies van BZ zou ik deze reis volledig willen annuleren.
Uiteraard wens ik ook mijn gezondheid niet in gevaar te stellen.
Ik heb destijds een voorschot betaald van €900 en dit met mij Visa kaart, omdat ik weet dat Visa een reisannulatie verzekering heeft op deze kaart.
Het totale bedrag van de reis is nog steed niet betaald.
Mijn vraag is nu: Hoe kan ik mijn betaald bedrag, met Visa, terug vorderen, en wat zijn de stappen die ik hiervoor moet ondernemen.
Graag uw deskundig advies aub.

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12886

#2 , 31 jul 2020 13:30

Reizen naar Spanje is toch nog niet verboden? Dan hebt u geen recht op terugbetaling voorschot aangezien u uit eigen initiatief annuleert.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 31 jul 2020 13:50

inderdaad enkel verplichting tot terugbetaling bij overmacht (lees reisrestricties). in uw geval beslist u zelf te cancellen, dus geen vergoeding

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”