We kochten een filmstatief bij een keten die beweert alles te doen voor een
Het ding heeft een hendel om de camera te zwenken en een quick release om de camera snel op en af het statief te klikken.
Na enkele keren gebruik was de plastic behuizing van de hendel gebroken en kwam de quick release los van het onderstel. Helaas net na hun 30 dagen omruilgarantie, dus boden ze enkel reparatie als optie.
Het statief werd hersteld, maar meteen traden exact dezelfde mankementen op: plastic scheurt en quick release komt los. We lieten weten te twijfelen aan de kwaliteit van het product, maar de keten wilde enkel opnieuw herstellen.
Weer weken wachten. Toen we het zogenaamd herstelde statief uitpakten, bleek dit nog meer kapot. Eerst een hoop verwarrend mailverkeer met de suggestie het opnieuw voor reparatie op te sturen.
Toen vonden ze opeens een reparatiebon waarop de hersteller zegt niet meer te kunnen herstellen.
De keten zegt nu niets meer voor ons te kunnen doen, aangezien de hersteller heeft beslist dat het gebruikersschade is en de garantie van de hersteller uitgaat.
Aankoopdatum is ca. 8 maanden geleden en statief was al na het 2de gebruik onbruikbaar.
Keten is niet vatbaar voor onze argumentatie. Maar wat zijn nu juist onze rechten? En kunnen we nog wel iets ondernemen?