Pagina 1 van 1

Webshop annuleert bestelling en betaalt niet terug

Geplaatst: 17 jul 2020 19:20
door afk
Beste

ik heb de voorbije week 4 bestallingen geplaatst via een webshop. Ik heb afhaling aangeduid aangezien de winkel niet veraf ligt en er lange goederen bij zaten.
Op de site staat, "BESTELLINGEN ONDER DE €50 KOMT ER €5 ADMINISTRATIEKOSTEN ER BIJ".
Ik die 4 bestellingen, 1e van rond de 400, 2 kleinere een paar dagen later met de vermelding om die nog bij de grote te voegen zodat ik alles samen kan afhalen.
Alle bestellingen zijn online via de webshop betaald.Voor de kleinere bestellingen onder de 50EUR, werd er geen extra 5 EUR aangerekend.
Nu krijg ik vandaag, de dag voor ik de bestelling wil gaan ophalen bericht van de winkel dat mijn laatste bestelling (die ik vandaag heb gedaan) is geannuleerd, en dat ze deze ook niet terug betalen wegens de kosten die dat met zich mee brengt.
Kan dit zomaar?
En als de winkel of ik annuleren, welke kosten moeten dan terug betaald worden? Alles, inclusief eventuele administratiekosten?

alvast bedankt

een gefrustreerde klant

Re: Webshop annuleert bestelling en betaalt niet terug

Geplaatst: 17 jul 2020 22:45
door Blaatpraat
De winkel moet alle kosten terugbetalen.
Lijkt mij zelfs dat je een schadevergoeding hierbovenop kan vragen wegens eenzijdige contractbreuk, niet?

Hoe heb je betaald?

Re: Webshop annuleert bestelling en betaalt niet terug

Geplaatst: 18 jul 2020 10:37
door father bis
Probeer eens met een mailtje dat u per mail volgende diensten zult op de hoogte brengen :
FOD economie FOD consumentenzaken Test Aankoop

https://fgov.be/nl/themas/verkoop/recla ... -oneerlijk

htpps://www.vlaanderen.be/consumentenbescherming

https;//www.consumentenombudsdienst.be email contact@consumentenombudsdienst.be

https://www.economie.fgov.be/nl/themas/ ... budsdienst



TOELICHTING

Gegevens verstrekt op basis info TS
Linken ter verduidelijking, info en bronvermelding voor TS