Maanden tv niet hersteld of vervangen

Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: TV wordt niet terugbetaald(onder garantie), hoe juridisch stappen nemen?

#16 , 17 jul 2020 13:30

En is de Belgische wetgeving wel van toepassing?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 jul 2020 14:09

Heb je hun al eens aangetekend ingebreke gesteld? Met vermelding van uiterste datum van reactie. Voor een TV van een dergelijk lage aankoopprijs zal je geen enorm grote schadevergoeding krijgen. Hooguit 100 € of een kortingsbon voor een andere TV.
Politie gaat hier NIETS aan doen. Valt buiten hun bevoegdheid.
Ja dat heb ik gedaan, Ik weet dat de politie niets gaat doen. Ik heb hun dus ook niet gecontacteerd. Tv heb ik met een speciale korting gekocht. Het was rond de 1100 euro naar 720 euro na korting.
en als laatste vrederechter , zou niet veel op schadevergoeding rekenen, zorgt maar eerst voor je TV terug te krijgen !!
Tv gaan ze niet meer geven. Ik wil het ook niet. Het is een defecte model. Tijdens reparatie van de tv hebben ze in principe mij 2 keer een volledige nieuwe tv gegeven(Tegenwoordig is herstellen van een tv een complete nieuwe tv). En dat hielp niet. Dus die exacte model is gwn slecht gemaakt.
En is de Belgische wetgeving wel van toepassing?
Dat ben ik zelf ook niet zo zeker van. Ik heb het via webshop met einde .BE gekocht. Maar als ik het zo bekijk ligt het hoofdkantoor in Nederland in schiphol.

Ik zit met mijn handen in de haren. Ze betalen niet, ze geven geld terug, geen schadevergoeding, maar mijn geld houden ze wel lekker?

father bis
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 jul 2020 12:58

Kijk even of die firma in Schiphol aangesloten is bij Keurmerk

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

https://www.consumentenbond.nl

Melding per mail maken dat u deze instanties zult inschakelen

Desnoods ook de producent of hoofdverdeler MERK aanschrijven per mail.


TOELICHTING


Gegevens verstrekt op basis info TS

Linken ter verduidelijking, info en bronvermelding voor TS

Reclame

Jos11
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 jul 2020 00:27

Kijk even of die firma in Schiphol aangesloten is bij Keurmerk

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

https://www.consumentenbond.nl

Melding per mail maken dat u deze instanties zult inschakelen

Desnoods ook de producent of hoofdverdeler MERK aanschrijven per mail.


TOELICHTING


Gegevens verstrekt op basis info TS

Linken ter verduidelijking, info en bronvermelding voor TS
Dankuwel. Ik heb reeds consumenten bond ingezet. Ze hebben dus reeds paar keer contact genomen maar helaas zeggen ze dat ze niets meer kunnen doen.

father bis
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 jul 2020 10:20

Jos,

Heeft u ook enig idee of deze firma een keurmerk heeft.

Indien wel : keurmerk op de hoogte stellen en zelfs die Nederlandse firma per mail verwittigen.
Hetgeen zij doen, komt geregeld voor in de periode dat zij grote kortingen geven ( als lokkertje ).
Indien u mij met een PB de naam van de firma waar u gekocht heeft, en het Nederlandse moederbedrijf; alsook het merk wil ik trachten ( zonder beloften ) eens opzoekwerk te verrichten omtrent beiden.
Indien ik iets vind, mail ik het u.

Namen en merken mogen niet vermeld worden op een forum.

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#21 , 22 jul 2020 11:16

Jos,

Heeft u ook enig idee of deze firma een keurmerk heeft.

Indien wel : keurmerk op de hoogte stellen en zelfs die Nederlandse firma per mail verwittigen.
Hetgeen zij doen, komt geregeld voor in de periode dat zij grote kortingen geven ( als lokkertje ).
Indien u mij met een PB de naam van de firma waar u gekocht heeft, en het Nederlandse moederbedrijf; alsook het merk wil ik trachten ( zonder beloften ) eens opzoekwerk te verrichten omtrent beiden.
Indien ik iets vind, mail ik het u.

Namen en merken mogen niet vermeld worden op een forum.
Ik heb de zoek functie gebruikt maar helaas staat het bedrijf er niet tussen. Het gaat om 1 bedrijf. Verkoper en producent en merk zijn allemaal 1 bedrijf. Ik kan zeggen dat het om een zeer groot bedrijf gaat dat verschillende producten produceert.

Ik stuur je in pb. Dankuwel alvast.

Groetjes

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 22 jul 2020 12:00

Gaat het om een bekend merk, of zo'n kloon uit china?

father bis
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#23 , 22 jul 2020 21:11

Jos,

Heeft u ook enig idee of deze firma een keurmerk heeft.

Indien wel : keurmerk op de hoogte stellen en zelfs die Nederlandse firma per mail verwittigen.
Hetgeen zij doen, komt geregeld voor in de periode dat zij grote kortingen geven ( als lokkertje ).
Indien u mij met een PB de naam van de firma waar u gekocht heeft, en het Nederlandse moederbedrijf; alsook het merk wil ik trachten ( zonder beloften ) eens opzoekwerk te verrichten omtrent beiden.
Indien ik iets vind, mail ik het u.

Namen en merken mogen niet vermeld worden op een forum.
Ik heb de zoek functie gebruikt maar helaas staat het bedrijf er niet tussen. Het gaat om 1 bedrijf. Verkoper en producent en merk zijn allemaal 1 bedrijf. Ik kan zeggen dat het om een zeer groot bedrijf gaat dat verschillende producten produceert.

Ik stuur je in pb. Dankuwel alvast.

Groetjes
Jos, uw antwoord wacht in de PB

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#24 , 23 jul 2020 11:05

Gaat het om een bekend merk, of zo'n kloon uit china?
Een zeer bekende merk.

Franciscus
Berichten: 38603

#25 , 23 jul 2020 11:32

Dienst Fod economie
https://economie.fgov.be/nl/themas/online
Deze ook in kennis stellen met kopie van uw Aangetekend Schrijven..
Wat u ook vermeld zodanig dat website weet dat Fod economie ook in kennis is gesteld.

Terug naar “Consumenten Koop”