Leverancier annuleert bestelling, nieuwe bestelling zelfde product maar duurder
Geplaatst: 02 jul 2020 11:55
Hallo,
Ik had eind mei een electrische fiets besteld (Duitse fiets via officiƫle Belgische dealer), met korting, en betaalde een voorschot. Leveringstermijn 1-2 weken. Na 4 weken en meerdere telefoontjes nog geen fiets maar wel nog steeds de belofte dat hij onderweg is, en na 5 weken annuleert de leverancier mijn bestelling: model niet meer leverbaar.
Oplossing: nieuwe fiets bestellen en wat blijkt? Hetzelfde model, met exact dezelfde specificaties en kleur is nog steeds beschikbaar, doch tegen de prijs zonder korting.
Nu vraag ik mij af of dit zomaar kan?
Ik had eind mei een electrische fiets besteld (Duitse fiets via officiƫle Belgische dealer), met korting, en betaalde een voorschot. Leveringstermijn 1-2 weken. Na 4 weken en meerdere telefoontjes nog geen fiets maar wel nog steeds de belofte dat hij onderweg is, en na 5 weken annuleert de leverancier mijn bestelling: model niet meer leverbaar.
Oplossing: nieuwe fiets bestellen en wat blijkt? Hetzelfde model, met exact dezelfde specificaties en kleur is nog steeds beschikbaar, doch tegen de prijs zonder korting.
Nu vraag ik mij af of dit zomaar kan?