Leverancier annuleert bestelling, nieuwe bestelling zelfde product maar duurder

Heidifiets
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Leverancier annuleert bestelling, nieuwe bestelling zelfde product maar duurder

#1 , 02 jul 2020 11:55

Hallo,
Ik had eind mei een electrische fiets besteld (Duitse fiets via officiële Belgische dealer), met korting, en betaalde een voorschot. Leveringstermijn 1-2 weken. Na 4 weken en meerdere telefoontjes nog geen fiets maar wel nog steeds de belofte dat hij onderweg is, en na 5 weken annuleert de leverancier mijn bestelling: model niet meer leverbaar.
Oplossing: nieuwe fiets bestellen en wat blijkt? Hetzelfde model, met exact dezelfde specificaties en kleur is nog steeds beschikbaar, doch tegen de prijs zonder korting.
Nu vraag ik mij af of dit zomaar kan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 02 jul 2020 20:33

Heeft u uw voorschot dubbel teruggekregen?
Of heeft u enkel het bedrag dat u betaalde teruggekregen?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”