Situatie:
Ik heb op 18/05/2020 gordijnen besteld bij X twv 439,16€. Op de website promoten ze dat dit een 15tal werkdagen zou duren. Nu, ondertussen zijn we 29/06/2020....
Ik kreeg op 02/06/2020 een mail van Xdat ze niet konden leveren omdat er een voering van het gordijn niet zou passen bij het gordijn zelf (ook geen idee waarom niet, maar soit). Toen stelden ze de vraag of het goed was een alternatief te voorzien. Dit heb ik geaccepteerd en toen meldden ze mij dat de levering gemiddeld 15 werkdagen zou duren vanaf 03/06/2020. Dit heb ik ook geaccepteerd. (Ik voeg de volledige mailconversatie onderaan dit bericht bij)
Verder staat er in de algemene voorwaarden van X webshop ook dat zij zich verbinden om te leveren binnen de termijn van 30 dagen. (Hier te vinden bij artikel 13: https://assets.ctfassets.net/2oqwvxysf4 ... waarden_[b] X[/b]_webshopv2.c2.pdf )
Gezien de coronacrisis ben ik uiteraard zeer flexibel gezien de omstandigheden. Maar dit is er ondertussen los over.
Vraag:
1. Kan ik volgens de algemene voorwaarden afdwingen dat mijn gordijnen prioritair geproduceerd (ik mag hopen dat dit ondertussen reeds gebeurd is) en geleverd worden?
2. Heb ik als consument recht op een schadevergoeding, en zo ja... wat zou dit kunnen zijn?
3. Worden werkdagen geteld met of zonder zaterdag? Ik vond een precedent online waarbij de uitspraak stelt dat zaterdag wel degelijk meegeteld mag worden. (Arbeidshof van Luik, afdeling Namen, 12de kamer, 12 november 2015, AR 12/1033/A)
4. Wat is de juridisch bindende waarde van "gemiddeld 15 werkdagen".
Alvast bedankt!
Mvg,
Benjamin
Hieronder mailverkeer vanaf bestelling tot nu. (Ik vind persoonlijk ook dat een klantendienst altijd de consument in beleefdheidsvorm moet aanspreken, maar dit geheel ter zijde)
Van: X
Verzonden: dinsdag 16 juni 2020 09:14
Aan: Benjamin
Onderwerp: Re: Bestelling KARWEI [ticket:856536]
Beste Benjamin,
Bedankt voor je bericht!
Ik begrijp dat je hoopt dat het bijna klaar is, dat kan ik me goed voorstellen.
Maatwerk gordijnen duren gemiddeld 15 werkdagen om te maken, dat is 3 weken.
Dit ging in vanaf 3 juni, ze zijn nu nog niet klaar.
Je ontvangt van XMerksem een afhaalbericht zodra ze klaar liggen.
Ik wens je een mooie dag toe!
Met vriendelijke groet,
Sasja
Klantenservice X.be
Inter X B.V. – www. X.be – webshop-klantenservice@ X.be - telefoonnummer: 0800 123123
----- Original Message -----
From: "Benjamin"
to: "X" <webshop-klantenservice@X.be>
cc:
sent: 15-6-2020 15:23:20
subject: Re: Bestelling KARWEI [ticket:856536]
Beste,
Ondertussen zijn we een maand verder. Kan u mij al een leverdatum geven?
Mvg,
Benjamin
Van: Benjamin
Verzonden: dinsdag 2 juni 2020 16:29
Aan: X <webshop-klantenservice@ X.be>
Onderwerp: RE: Bestelling KARWEI [ticket:856536]
Beste,
Ik weet dat u hier waarschijnlijk niet aan kunt doen maar ik zou het toch appreciëren moest u proberen dit proces te versnellen. Het zit namelijk zo dat ik deze bestelling reeds 18/05 geplaatst heb, exact 15 dagen geleden dus. U begrijpt dat slapen een nachtmerrie is als de zon opkomt om 05u30.
Ordergegevens
Naam: Benjamin
Factuurnummer: 0000420821
Ordernummer: 314009179430
Besteldatum: 18-05-2020
Betaalmethode: MRCASH
Alvast bedankt voor de moeite en de update.
Grts,
Benjamin
Verzonden vanuit Mail voor Windows 10
Van: X
Verzonden: dinsdag 2 juni 2020 16:21
Aan: Benjamin
Onderwerp: RE: Bestelling KARWEI [ticket:856536]
Beste Benjamin,
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb het aan onze leverancier doorgegeven.
Het duurt gemiddeld 15 werkdagen, het kan iets langer duren door grote drukte bij ons en bij de vervoerders.
Fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Sasja
Klantenservice Xbe
----- Original Message -----
From: "Benjamin"
to: " X
sent: 2-6-2020 16:08:37
subject: RE: Bestelling KARWEI [ticket:856536]
Beste,
Dit is allemaal ok. Zolang de voering matcht met de rest van het gordijn maakt de kleur niet echt uit.
Ps. Al enig idee wanneer ik ze zou mogen verwachten?
Mvg,
Benjamin
Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: X
Datum: 2/06/2020 14:50 (GMT+01:00)
Aan:
Onderwerp: Bestelling KARWEI [ticket:856536]
Beste Benjamin,
We hebben van onze maatwerkspecialist bericht ontvangen dat deze bestelling helaas niet uitgevoerd kan worden.
De productie ligt nu even stil hierdoor.
De stof is te statisch doordat de stof Durk gevoerd wordt met Durk.
We stellen voor om deze stof te voeren met de stof Hendrik.
Als je akkoord gaat met de stof Hendrik als voering dan ontvangen wij graag het kleurnummer van je.
We horen het graag van je!
Met vriendelijke groet,
Sasja
Klantenservice X