Automatische vervolgbestellingen

Yannick95
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Automatische vervolgbestellingen

#1 , 29 jun 2020 17:16

Recentelijk ben ik wat nieuws tegengekomen in consumentenland waar ik de legaliteit van in vraag stel. Het bedrijf AAA biedt gratis proefpaketten aan, waarbij ze gebruikers "akkoord" laten gaan met het opstarten van automatische vervolgbestellingen ( maandelijks) voor maandvoorraden voedingssupplementen. Dit is een checkbox op een webformulier dat de gebruikers aanklikken voordat ze het proefpakket kunnen bestellen. Mensen worden via mail en telefonisch naar dit formulier geleid. Kwestie van de agressieve verkoopstactieken wat uit te spelen.

Oppervlakkig gezien lijkt het erop dat je zo een overeenkomst aangaat voor bestellingen, maar tegelijk lijkt het mij een sluw trucje om de wet van ongevraagde paketten actief te omzeilen. Mijn vraag is dus, hoe zit het met de legaliteit van wat dit bedrijf in kwestie doet? Is het inderdaad een geldige overeenkomst? Of, is dit nog steeds strijdig met de geldende wetgeving?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 10 jul 2020 12:07

Dit zijn hun voorwaarden die bij de producten staan nadat u de groene balk hebt ingedrukt en uw gegevens moet invullen. En u hebt akkoord aangevinkt . Ergo u VRAAGT de pakketten zelf.

Actievoorwaarden*:
Om met ons product kennis te maken sturen wij u graag een proefpakket toe tegen alleen de verzend- en handlingskosten.
Het proefpakket maakt onderdeel uit van een betaald abonnement.
Wat zijn daarbij de voorwaarden en ontbindingsmogelijkheden ?:
1. U heeft (nadat u het proefpakket heeft ontvangen) 21 dagen bedenktijd om ons product uit te testen.
2. Bevalt het proefpakket u niet en/of wilt u geen vervolgzendingen dan dient u zich binnen deze 21 dagen af te melden. De uiterste annuleerdatum vindt u in de brief bij uw proefpakket.
Afmeldingen ontvangen wij bij voorkeur via email op info@AAAAA.be. U ontvangt dan verder niets meer.
3. Ontvangen we geen afmelding binnen die 21 dagen, dan ontvangt u automatisch een vervolgzending met voldoende voor 3 maanden ad € 55,00. (incl verzendkosten)
4. Na ontvangst van elke vervolgzending kunt u zich weer binnen 21 dagen afmelden. U ontvangt dan geen verdere vervolgzendingen meer.
ik betaal alleen de € 8,95 verzend- en handlingskosten en ga akkoord met nevenstaande actievoorwaarden (a.u.b. akkoordvinkje plaatsen)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”