Kilometerstand Carpass stemt niet overeen met onderhoudsboek

Pike8954
Topic Starter
Berichten: 6

Kilometerstand Carpass stemt niet overeen met onderhoudsboek

#1 , 29 aug 2008 06:37

Ik heb bij een erkende dealer een tweedehandswagen gekocht met carpass en onderhoudsboekje. Toen ik wou controleren wanneer ik een nieuwe distributieriem moest plaatsen zag ik dat de kilometerstanden van het meegeleverde onderhoudsboekje niet overeenkwamen met die van op de Carpass. De vorige eigenaar wenste dat de garagist met deze wagen naar de keuring ging en liet dan ook onderhoudswerken uitvoeren. Dus heb twee maal dezelfde datums maar de kilometerstanden wijken telkens een 30000 kilometer af.

Wat indien men in de eerste vier jaar na aankoop(keuring niet verplicht) een defecte kilometerteller vervangt en de nieuwe vanaf nul laat lopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 30 aug 2008 15:09

Indein de carpass niet overeenkomt met de kilometerstand dan kan u de ontbinding van de overeenkomst vorderen.

zie ook www.carpass.be

Pike8954
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 31 aug 2008 00:39

Dit is het hem net. De kilometers kloppen wel met de carpass maar in de eerste vier jaar na aanschaf heeft deze garage er een nieuwe kilometerteller ingestoken omdat de oude schijnbaar niet meer werkte. Dit was toch de uitleg die ik gekregen heb. Ik ben erachter gekomen dat men wagen meer kilometers had gedaan toen ik het onderhoudsboekje bestudeerde.

Is men na installatie van een nieuwe kilometerteller niet verplicht om dit aan te geven bij de keuring of zo?


Toen ik hem kocht had deze wagen 115 000 kilometer op de teller maar in realiteit had die er al 145 000. Had ik deze werkelijke toestand in kilometers geweten dan had ik deze wagen niet gekocht. Want heb reeds de ontkoppeling en remschijven moeten vernieuwen (samen toch een kost van 850 euro), wat je kan verwachten bij 145 000 kilometer maar niet bij 115 000...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”